عبدالله مدت مذاکره برای حل بحران سیاسی کنونی را تمدید کرد

توسطروایت زنده

فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

عبدالله عبدالله که خود را رییس جمهور دولت همه شمول معرفی می کند، ضمن استقبال از اعلامیه اخیر شماری از سیاسیون می گوید، با تمدید مهلت مدت مذاکره، آماده همکاری برای حل بحران سیاسی کنونی است.

پس از آن‌که امروز یک شنبه(17حمل) کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، یونس قانونی، معاون رییس‌جمهور پیشین و عبدالرب رسول سیاف، از رهبران جهادی و سیاسی، با نشر یک اعلامیه خواهان تعویق تقرری های کابینه از سوی اشرف غنی و تمدید مهلت مذاکره از سوی عبدالله شدند، عبدالله با نشر یک اعلامیه از این خواست آنان استقبال کرده است.

abdullah

عبدالله در اعلامیه اش گفته است: “با در نظرداشت منافع ملی افغانستان، اوضاع پیچیده‌ داخلی و بین‌المللی و با تعهد به پاس‌داری از مردم‌سالاری و رای پاک مردم، آمادگی خویش را برای بیرون رفت از بحران سیاسی ناشی از تقلب‌های انتخاباتی از طریق مذاکره و گفتگو اعلان کرده بودیم.”

او تاکید کرده که با برخورداری از حمایت همه جانبه‌ مردم و در اختیارداشتن گزینه‌های قانونی برای تعامل و برخورد با وضعیت کنونی، مسوولانه تلاش کرده است تا بحران کنونی از طریق مذاکره حل شود.

عبدالله خاطرنشان کرده که حل بحران کنونی به تصمیم و اراده‌ دو طرف بستگی دارد و اقدامات یک‌جانبه و شتاب‌زده وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد.

او افزوده که از اعلامیه‌ اخیر رهبران و بزرگان کشور که برای بیرون رفت از بحران سیاسی تلاش می‌کنند، استقبال می کند و نیز با تمدید مهلت مدت مذاکره، برای حل بحران سیاسی کنونی آماده همکاری است.

این در حالی است که امروز این رهبران سیاسی با نشر یک اعلامیه مشترک، خواهان تعویق معرفی کابینه از سوی محمد اشرف غنی و تمدید زمان تفاهم از سوی عبدالله عبدالله شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *