جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان: امریکا و همکارانش از توافق دوحه تخطی کرده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان می‌گوید که امریکا و همکاران داخلی و خارجی آن از توافق صلحی که در ۱۰ حوت سال گذشته در قطر امضا شد، به صورت علنی تخطی کرده‌اند.

طالبان امروز یک‌شنبه(۱۷حمل) با نشر یک اعلامیه گفته که جنگ‌جویان این گروه پس از امضای توافقنامه صلح با امریکا، “با آن که توانایی حملات را دارند”، بر شهرهای بزرگ و پایگاه نظامی حملاتی انجام نداده‌اند.

گروه طالبان، مواردی چون عدم رهایی زندانیان این گروه از زندان‌های حکومت افغانستان، حمله بر مرکزهای نظامی این گروه در مکان‌های غیرجنگی و انجام حمله‌های هوایی “بی مورد” را از نمونه‌های این تخطی‌ ذکر کرده‌ است.

khalilzad taliban

این گروه افزوده است که “از امریکا جدا می خواهیم خودشان هم محتویات توافقنامه را رعایت کنند و دیگر همکاران شان را نیز به رعایت کامل توافقنامه متوجه بسازند”.

طالبان خاطرنشان کرده‌ که “اگر این تخطی ها دوام یابد، فضای بی اعتمادی به میان می آید و نه تنها به توافقنامه زیان می رساند؛ بلکه مجاهدین را نیز به واکنش متقابل مجبور می سازد و سطح جنگ را بلند خواهد برد”.

این در حالی است که بر اساس توافق صلح امریکا با طالبان، باید رهایی این زندان این گروه به تاریخ ۲۰ حوت سال گذشته(۱۳۸۸) آغاز و پس از آن، گفت‌وگوهای میان افغانان آغاز می‌شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان