جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت صحت: 236 میلیون افغانی برای رفع نیازمندی‌های فوری ولایات برای مبارزه با کرونا فرستاده شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسئولان در وزارت صحت عامه می گویند که تاکنون 236 میلیون افغانی به ولایت ها برای رفع نیازمندی های فوری و ابتدایی مبارزه با شیوع ویروس کرونا فرستاده شده است. به گفته این مسئولین، برای تهیه نیازمندی های بزرگ ولایت ها، وزارت صحت عامه یک بودجه ۸ میلیون دالری را هزینه کرده است.

 حفیظ الله سعادت، رییس مالی و اداری وزارت صحت امروز پنج شنبه(14حمل) در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی این وزارت گفت: “پیش از ثبت واقعات مثبت ویروس کرونا و همزمان با ثبت اولین واقعه مثبت کرونا در کشور، و با توجه به میزان واقعات مثبت این ویروس در ولایت ها، تا حال به گونه مجموعی مبلغ 236 میلیون افغانی به ولایت ها فرستاده شده است.”

سعادت افزود، از این مقدار پول، با توجه به افزایش شمار واقعات مثبت ویروس کرونا، مجموعا مبلغ 28.8 میلیون افغانی به ولایت هرات تخصیص یافته است.

mayar

او ادامه داد که این 236 میلیون افغانی به هدف رفع نیازمندی های فوری و ابتدایی ولایت ها از جمله تهیه ماسک، دستکش، مایع دستشویی و مواد ضدعفونی کننده در نظر گرفته شده است.

سعادت تاکید کرد که پول کافی برای تهیه نیازمندی های ریاست های صحت در ولایت ها وجود دارد وآنان می توانند از آن مصرف کنند و نگرانی نداشته باشند.

رییس مالی وزارت صحت خاطرنشان کرد که ولایت های هرات و بلخ تا حال مقدار اندکی از بودجه اختصاص داده شده شان را مصرف کرده اند.

از سویی هم وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت گفت که در 24 ساعت گذشته، 43 تن به ویروس کرونا در کشور مبتلا شده که 41 تن آن در ولایت هرات و 2 تن دیگر در کابل بوده است.

 مایار افزود، با ثبت این 43 مورد، شمار مجموعی واقعات مثبت ویروس کرونا در سراسر کشور، به 239 مورد رسیده که بیشترین آن در ولایت هرات است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان