جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: هنوز راه‌حلی برای حل بحران سیاسی به میان نیامده/ هنوز ملاحظاتی در مورد هیأت مذاکره‌کننده وجود دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله می گوید که برای حل بحران سیاسی ناشی از انتخابات پر از تقلب، هنوز راه حلی به میان نیامده و تعهد آن‌ها این است که تا حد امکان مساله صلح را تحت شعاع سایر موارد اختلافی قرار ندهند.

عبدالله که خودش را رییس جمهور دولت همه شمول می‌داند، امروز سه شنبه(12حمل) در یک اعلامیه گفته است که تشکل هیأت مذاکره کننده همه شمول یک قدم مهم برای زمینه سازی مذاکرات بین الافغانی است.

او افزوده: “موقف دایمی ما این است که تأمین صلح عادلانه پایدار و باعزت، اولویت مردم افغانستان است.”

عبدالله همچنان از تلاش شخصیت های سیاسی و پارلمان در راستای حل بحران حاضر، استقبال کرده است.

abdullah

وی خاطرنشان کرده که در مورد ترتیب هیأت مذاکره کننده، هنوز هم ملاحظاتی از طرف برخی از جوانب مطرح شده و ملاحظات آنان قابل درک است.

رییس جمهور دولت همه‌شمول ابراز باورمندی کرده که با شروع مذاکره بین الافغانی ‌‌و ادامه آن، باید زمینه برای تمثیل نمایندگی جامع تر با در نظرداشت تصامیم مهمی که در پیش رو است، وجود داشته باشد.

وی همچنان افزوده است: “تیم مذاکره کننده، از جمهوری اسلامی افغانستان و ‌منافع ملی کشور نمایندگی می نماید. در مورد روش گزارش دهی و مرجع اعطای صلاحیت به این تیم، مجال بحث باقی است.”

این اظهارت عبدالله در حالی مطرح شده که ارگ ریاست جمهوری، علی‌رغم تنش های سیاسی، روز جمعه گذشته یک هیأت 21 نفری را برای گفتگوهای صلح معرفی کرد. طالبان این هیأت را رد کرده و گفته که از تمام جریان‌های سیاسی و جناح‌ها در کشور نمایندگی نمی‌کند، اما ریاست جمهوری این انتقاد طالبان را رد کرده، می گوید که طالبان بهانه‌جویی نکند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان