جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روزنگاری کروناویروس در افغانستان (۳)؛ از افزایش آمار مبتلایان تا واکسیناسیون نیروهای پولیس

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه افغانستان ثبت ۳ واقعه دیگر‌ مثبت ویروس کرونا را در زون غربی کشور تایید کرده‌است. وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، امروز یک‌شنبه(۱۰حمل) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ، ۴۸ نمونه مشکوک در لابراتوار ولایت هرات تست شده که ۴۵ مورد منفی و ۳ مورد آن مثبت تثبیت شده‌‌است.

وی  افزوده است که ۲ مورد مثبت جدید از ولایت هرات و ۱ مورد مثبت از ولایت نیمروز می‌باشد.

افزایش آمار مبتلایان در افغانستان

با افزاش آمار مبتلایان کرونا در افغانستان، وزارت صحت اعلام کرده که یک لابراتوار تشخیص ویروس کرونا(کوید-۱۹) در ولایت ننگرهار به بهره‌برداری سپرده شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، امروز یک‌شنبه(۱۰حمل) طی سفری به ولایت ننگرهار رفته و لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در این ولایت را به بهره‌برداری سپرده‌است.

بر اساس اعلامیه این وزارت، این لابراتوار با معیارهای جهانی و امکانات طبی آماده شده که ظرفیت تشخیص ۱۰۰ واقعه را در روز دارد. بعد از کابل و هرات، این سومین ولایتی است که زمینه تشخیص ویروس کرونا در آن فراهم شده‌است.

پس از این، نمونه‌های مشکوک به ویروس کرونا از ولایت ننگرهار به کابل فرستاده نمی‌شود؛ بلکه همراه با نمونه‌های ولایت‌های کنر و لغمان برای تشخص به لابراتوار این ولایت فرستاده می‌شوند.

شفاخانه 100 بستر هرات

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت هرات امروز یک‌شنبه(۱۰حمل) با نشر یک خبرنامه گفته است؛ عبدالقیوم رحیمی، والی این ولایت در بازدید از روند احداث شفاخانه ۱۰۰ بستر کوید ۱۹ که ۷۰ درصد کارش تکمیل شده، گفته که امیدوار است با بهره‌برداری از این ساختمان، بخشی از مشکلات صحی و داکتران از ناحیه دسترسی به امکانات درمان بیماران برطرف شود.

بر اساس خبرنامه، این شفاخانه تا 10 روز دیگر تکمیل شده و امکانات مجهز طبی نیز برای آن تدارک داده شده‌است.

این در حالی است که کار ساخت این شفاخانه ۱۰۰ بستر برای تداوی افراد مصاب به ویروس کرونا به تاریخ ۲۸ حوت در شهر هرات آغاز شده بود و قرار بود ظرف 21 روز تکمیل و آماده بهره برداری قرار گیرد.

جلوگیری از ابتلا به کرونا

همچنان مقام‌ها در فرماندهی پولیس بغلان می‌گویند، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بیش از ۳ هزار تن از نیروهای پولیس این ولایت واکسین پنج گانه می‌شوند.

گل محمد وفا، متخصص داخله آمریت صحیه فرماندهی پولیس بغلان امروز یک شنبه(۱۰حمل) با تایید این خبر می‌گوید، کمپاین تطبیق واکسین پنج گانه برای بیش از ۳ هزار پرسونل فرماندهی پولیس بغلان، به خاطر جلوگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند.

همه این اقدامات و تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که با ثبت ۳ واقعه جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به شمول چهار نظامی ناتو و دو دیپلمات خارجی، به ۱۲۰ تن می‌رسد.

ویروس کرونا تا اکنون  672 هزار و 666 نفر را در جهان آلوده کرده که در این میان 31 هزار و 845 نفر جان باخته و 139 هزار و 931 نفر بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با 122 هزار و 666 مورد مبتلا، ایتالیا با 92 هزار و 472 مورد، چین با 81 هزار و 439 مورد، اسپانیا با 78 هزار و 797 مورد مثبت کرونا از جمله 4 کشوری است که به ترتیب بیشترین مورد مبتلایان ویروس کرونا را در خود جای داده‌اند، اما بیشترین تلفات از این مرض را ایتالیا با 10 هزار و 23 مورد مرگ دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان