روز دوم محدودیت‌ گشت و گذار در کابل؛ از تشدید قیودات تا جمع آوری معتادان

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : فروردین ۱۱, ۱۳۹۹ , , ,

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله گفته است که ‏پولیس کابل روز گذشته(شنبه، ۹حمل) فعالیت خود را برای تطبیق محدودیت گشت و گذار آغاز کرده بود و قیودات وضع شده سر از امروز یک شنبه شدیدتر می‌‌شود.

روز دوم محدودیت گشت و گذار

با تصویب کابینه، محدودیت گشت و گذار در کابل برای سه هفته وضع شده، اما روز گذشته که نخستین روز این محدودیت بود، شهروندان توجهی چندانی به آن نکرده بودند. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر از سطح شهر نشان دادند که طرزالعمل کابینه از سوی شهروندان رعایت نشده بود.

روز گذشته در برخی نقاط شهر کابل مثل همیشه ازدحام بوده و مردم، به خصوص دست‌فروشان در خیابان‌ها و سرک‌ها برای کار و درآمد خرج زندگی روزمره شان حضور یافته‌اند.

در این حال امروز یک شنبه (10 حمل) قبل از ظهر، در پنجمین جلسه کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که به ریاست محمد سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور غنی و رییس کمیته اضطرار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قصر صدارت برگزار شده بود، بر روی تشدید این قیودات تاکید بیشتری صورت گرفته است.

در این جلسه محمد یعقوب حیدری، والی کابل گزارش داده است که امروز نیز نیروهای امنیتی در همکاری با اداره ولایت کابل و شاروالی کابل، بس‌های مسافر بری نوع کاستر و تونس را متوقف کرده اند. او همچنان افزوده که “روند انتقال معتادین به محلات از قبل تعیین شده نیز از همین امروز آغاز شده است.”

جمع‌آوری معتادین و جمع‌آوری کمک

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله، امروز یک‌شنبه (۱۰حمل) در این مورد گفته است: “پولیس مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امورداخله با همکاری وزارت صحت عامه، امروز تعداد ۴۰۰ تن از معتادین مواد مخدر را از حوزه‌های سوم، پنجم، ششم و سیزدهم شهر کابل جمع‌آوری کردند”.

این در حالی است که پیش از این مسوولان در وزارت صحت عامه گفته بودند که معتادین آسیب‌پذیرترین قشر در مقابل ویروس کرونا هستند.

در این جلسه والی کابل از انتقال بی‌جا شدگان در مکان‌های مناسب نیز خبر داده و از آمادگی کمک مادی خیرین یادآور شده است. والی کابل همچنان گفته است که به ایجاد یک کمیته نظارتی نیاز است و برای مدیریت کمک‌ها باید یک حساب بانکی ایجاد شود.

با همه این‌ها، اما آمار شیوع ویروس کرونا در هر روز در حال افزایش بوده و حکومت نیز شهرها را یکی پس از دیگری به رعایت محدودیت گشت و گذار وادار می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *