روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(2)؛ ۱۵ واقعه مثبت جدید و 5 فرد بهبود یافته در کشور

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : فروردین ۱۰, ۱۳۹۹ , ,

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵واقعه مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز شنبه(۹حمل) در یک نشست خبری گفت، از مجموع ۱۰۲ نمونه مشکوک ویروس کرونا که در جریان ۲۴ ساعت گذشته در لابراتوارهای کابل و هرات آزمایش شده، ۱۵ واقعه مثبت تشخیص شده است.

اقدام برای کارمندان حکومتی

در پی گسترش هر روزه واقعات ویروس کرونا در کشور، هر روز تلاش برای جلوگیری از شیوع آن بیشتر می‌شود.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلان کرده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارکنان اداره‌های خدمات غیرنظامی در کابل از امروز شنبه(۹حمل) برای مدت سه هفته به تعطیلات می‌روند.

این تصمیم بر بنیاد طرح پیشنهادی کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تصویب کابینه گرفته شده است.

مجلس سنا

همچنان دفتر مطبوعاتی مجلس سنا نیز امروز شنبه(۹حمل) در یک خبرنامه گفته است، بنابر فیصله حکومت مبنی بر وضع محدویت‌های گردش در شهر کابل، مجلس سنا نیز جلسات خود را به تعویق انداخته و در صورت ضرورت، جلسات فوق‌العاده را برگزار می‌کند.

تخصیص بودجه به رسانه‌ها

در همین حال نی حمایت کننده رسانه های افغانستان از حکومت خواسته بخشی از بودجه اضطراری مبارزه با کرونا را به رسانه ها تخصیص دهد. این نهاد از حکومت خواسته است در کنار ارائه‌ اعلانات مرتبط به بیماری کوید ۱۹ و سایر خدمات اشتهاری حکومت، مقداری از بودجه‌ ویژه‌ حکومت در مبارزه با بیماری کرونا را به رسانه‌ها اختصاص دهد.

همکاری اتحادیه اروپا

اما در این بین سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، در دیدار با محمد اشرف غنی گفته است که اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با ویروس کرونا، آماده همکاری با حکومت افغانستان است.

بر اساس خبرنامه ارگ، در این دیدار پییر مایودین، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، در مورد چالش ویروس کرونا صحبت کرده و گفته که آماده همکاری با حکومت افغانستان در امر مبارزه با این پدیده می باشند.

استفاده از قصر دارالامان

در همین حال وزیر صحت عامه می گوید، قصر دارالامان از سوی ریاست جمهوری برای تجرید بیماران کرونا اختصاص داده شده است. وزیر صحت خاطرنشان کرده که این وزارت برای رسید‌گی بیشتر به بیماران کرونا(کوید-۱۹) شفاخانه‌های محمد علی جناح، شیخ زاید و حاجی کمپ را در مرحله نخست اختصاص داده است.

آمار کلی

در حال حاضر ۱۰۶ مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است. از جمع  ۱۵ واقعه تازه ویروس کرونا نیز ۱۱ واقعه آن به ولایت هرات، ۳ واقعه به ولایت فراه و۱ واقعه به ولایت غزنی مربوط می شود که با ثبت این واقعات می‌باشد.

همچنان در یک شبانه روز گذشته، یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ولایت سمنگان بهبود یافته که شمار مجموعی بهبودیافتگان تااکنون به ۵ نفر می رسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *