محدودیت گشت و گذار از امروز در شهر کابل اعمال می شود

توسطروایت زنده

فروردین ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

طرح محدودیت گشت و گذار در شهر کابل از سوی کابینه برای سه هفته تصویب شده و سر امروز عملی می شود.

وحید عمر، رییس کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرون، روز گذشته(جمعه، 8حمل) در یک نشست خبری مشترک با وزیران صحت عامه، امور داخله، والی و شهردار کابل گفت، طرح محدودیت بر گشت و گذار در شهر کابل در کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا نهایی و از سوی کابینه تصویب شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه طرح محدودیت بر گشت و گذار در شهر کابل را به دلیل افزایش روزافزون شمار واقعات مشکوک و مثبت ویروس کرونا در کابل عنوان کرده، گفت، سر از روز شنبه محدودیت بر گشت و گذار در شهر کابل عملی می شود و این اهتمامات به خاطر آن است که واقعات ویروس کرونا به ویژه در شهر کابل به حداقل برسد.

از سویی هم محمد یعقوب حیدری، والی کابل از تمام باشندگان کابل خواست در خانه های خود بمانند و بدون ضرورت خارج نشوند. والی کابل افزود، براساس فیصله کابینه، خارج شدن از خانه باید بر اساس یکی از دلایل، از جمله دریافت خدمات صحی، دریافت مواد غذایی و سایر مواد اولیه، دریافت خدمات امنیتی و مراقبت از یک شخص دیگر، توجیه شود.

او گفت، تمام فعالیت های غیرضروری به شمول فعالیت تفریحگاه ها، پارک ها، مکاتب، مدارس، دانشگاه ها و سایر موسسات دولتی و خصوصی، زیارتگاه ها، آرایشگاه ها، حمام ها، حوض ها و محلات ورزشی متوقف می شود و رستورانت ها صرف برای پختن و انتقال غذا می توانند فعالیت کنند، اما اجازه ارایه غذا در داخل رستورانت را ندارند.

Kabul

والی کابل تاکید کرد، بر اساس این طرح، محافل عروسی، فاتحه خوانی، جلسات و گردهمایی های عمومی برگزار نمی شود و تمام اتوبوس های شهری دولتی و خصوصی و سایر وسایطی که بیش از ۴ نفر مسافر را انتقال می دهند، اجازه رفت و آمد ندارند و نیز  اتوبوس های مسافربری به هدف انتقال مسافرین از ولایت ها به کابل و برعکس آن، نمی توانند رفت و آمد کنند.

والی کابل تاکید کرد که تمام فروشگاه ها به استثنای فروشگاه هایی که مواد غذایی و سایر مواد اولیه را عرضه می نماید، مسدود و کشتارگاه ها در کابل و اطراف آن نیز بسته می شود.

بر اساس این طرح، فعالیت خدمات صحی شفاخانه ها و دارو فروشی ها، خدمات امنیتی، فروشگاه هایی که مواد غذایی و مواد بهداشتی و سایر مواد اولیه ضروری را عرضه می کند، مجاز دانسته شده و تمام ادارات دولتی در سطح شهر و ولسوالی های ولایت کابل، به استثنای وزارت صحت عامه، منسوبین قوای مسلح و نظر به لزوم دید رهبری وزارت خانه ها، اداراتی که به فعالیت هایشان نیاز مبرم احساس می شود، برای حداقل سه هفته مطابق طرزالعمل کمیسون اصلاحات اداری تعطیل اند.

در همین حال مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله از پولیس ملی به خصوص پولیس کابل خواسته که با رعایت توصیه های پیشگیری از ویروس کرونا، در راستای تنفیذ محدودیت بر گشت و گذار در شهر کابل با جدیت عمل کند.

اندرابی تاکید کرد که در صورت تخطی افراد از محدودیت وضع شده، پولیس کابل مکلف مطابق قوانین و فیصله کابینه عمل کند.

این در حالی است که شمار موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان از مرز 90 تن گذشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *