جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

یوناما: در یک ماه گذشته بیش از 100 غیرنظامی کشته شده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان یا یوناما از طرف های درگیر جنگ در کشور خواسته است تا خشونت ها را بیشتر کاهش داده و برای آتش بس کار نمایند.

یوناما روز گذشته(چهارشنبه، 6حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تقاضای روز دوشنبه دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس جهانی را تکرار می‌نماید، تا بتوان تمرکز و منابع لازم را برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا فراهم کرد، که تهدید جدی برای همه مردم افغانستان است.

یوناما افزوده است که با وجود برخی کاهش خشونت ها، پس از اعلام برای کاهش خشونت در أواخر ماه فبروری، به ثبت تلفات غیرنظامیان ادامه داده؛ بر این اساس، در یک ماه اخیر، بیش از 100 تن کشته و تعدادی زیادی زخمی شدند.

UNAMA

یوناما خاطرنشان کرده که بخش قابل توجهی از این تلفات غیرنظامیان توسط عناصر ضد دولت صورت گرفته و به حمله روز چهارشنبه بر معبد سیک‌ها و حمله بر بزرگ‌داشت‌ از “شهادت عبدالعلی مزاری” توسط گروه داعش(شاخه خراسان) اشاره کرده است.

یوناما گفته است که طالبان مسوولیت شمار زیادی از تلفات غیرنظامیان را به عهده داشته و عمدتا از طریق مواد منفجره جاسازی‌شده غیرانتحاری و قتل‌های هدفمند بوده است.

قابل یادآوری است که دبیرکل سازمان ملل متحد سه روز پیش طرح “آتش‌بس جهانی” و ختم جنگ را برای مقابله منسجم با ویروس کرونا ارائه کرد.

این در حالی است که تاکنون 84 نفر در افغانستان به ویروس کرونا متبلا شده‌اند. از این میان، دو نفر در پی ابتلا به کرونا درگذشته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان