جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ویروس کرونا؛ 10 هزار زندانی در جریان 10 روز آزاد می شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس عمومی تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید که بربنیاد فرمان رییس‌جمهور، قرار است ۹ تا ۱۰ هزار زندانی در جریان 10 روز‌ آینده از زندان‌های کشور آزاد شوند.

احمد راشد طوطاخیل امروز پنجشنبه(7حمل) در یک نشست مشترک خبری با دادستان کل و وزیر صحت عامه گفت، رهایی این زندانیان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

او افزود، زندانیانی ‌که به دلیل جرایم ضد امنیت ملی در بند اند، شامل این فرمان نمی‌شوند.

‏طوطاخیل تاکید کرد، رهایی برخی از زندانیان از صلاحیت رییس جمهور است، اما در مورد برخی دیگر از آن‌ها که جرایم سنگین دارند، باید ادارات عدلی و قضایی تصمیم بگیرند.

coronavirus2

از سویی، فرید حمیدی، دادستان کل گفت که بر اساس فرمان اشرف غنی، زنان، کودکان، افراد مسن بالاتر از 55 سال و افرادی که دچار امراض “صعب‌العلاج” باشند، شامل این فرمان می‌شوند.

حمیدی همچنان تاکید کرد: “افرادی که مرتکب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و جرایم تروریستی شده باشند، از این فرمان مستفید نمی‌شوند، کسانی که از این فرمان مستفید می‌شوند، باید به پنج یا کمتر از پنج سال حبس محکوم شده باشند و یا هم براساس محاسبه‌ مدت زمانی که در زندان سپری کرده‌اند، پنج سال از مدت حبس شان باقی مانده باشد”.

دادستان کل خاطرنشان کرد که در این فرمان تدابیر خاصی برای تطبیق آن در کشور به ویژه تطبیق سریع و دقیق آن در هرات، جایی که بیشتر در معرض تهدید ویروس کرونا قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

حمیدی با اشاره به نحوه آزادی زندانیان گفت که برای تطبیق فرمان آزادی زندانیان، کمیسیون‌هایی نیز در مرکز و ولایات شکل می گیرد که ان را با همکاری نزدیک و با سرعت و دقت عملی خواهند کرد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه نیز زندان ها را یکی از محلات بسیار آسیب‌پذیر خوانده، گفت که زندان ها بهترین محل برای انتقال ویروس است.

این در حالی است که شمار واقعات مثبت ویروس کرون در کشور به 84 واقعه رسیده که از این میان، 3 تن فوت کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان