غنی: کاهش کمک امریکا بر بخش‌های اساسی تاثیر نخواهد داشت/ عبدالله خواهان تغییر یک شبه قانون اساسی است

توسطروایت زنده

فروردین ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی در واکنش به کاهش کمک های ایالات متحده امریکا می گوید که این کاهش کمک ها، بر بخش های اساسی و کلیدی افغانستان تاثیر نخواهد گذاشت.

غنی امروز سه‌شنبه(5حمل) در یک پیام ویدیویی گفت: “من و رهبری دولت در کل مذاکرات با وزیر خارجه امریکا را مثبت و سازنده تلقی می کنیم.”

او از آمادگی امریکا برای کمک به مهار ویروس کرونا در افغانستان استقبال کرد و افزود که بحث های سازنده‌ای در محور صلح و تقویت نیروهای دفاعی افغانستان در فضای مثبت با وزیر خارجه امریکا صورت گرفته است.

ghhani

غنی تاکید کرد که مشوره نزدیک و دوام‌دار در خصوص صلح با امریکا را ادامه می دهد و همچنان تلاش می کند از راه گفتگو قناعت امریکا مبنی بر ادامه کمک هایش را حاصل کند.

او خاطرنشان کرد: “من می خواستم به عبدالله نقش اساسی در روند صلح و همچنین متحدین وی در کابینه بدهم؛ اما او خواستار تغییر در قانون اساسی بود.”

غنی همچنان تاکید کرد که برای خواست افراد و تیم ها برای تغییر قانون اساسی صلاحیت ندارد و تعدیل قانون اساسی تنها از طریق “لویه جرگه” ممکن است.

او اضافه کرد که تجربه حکومت های سمتی و گروهی ناکام است و این تجربه را او تکرار نمی کند.

غنی از طالبان خواست برای مبارزه با ویروس کرونا آتش بس اعلان کند.

این در حالی است که روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در یک سفر غیر منتظره وارد کابل شد و با غنی و عبدالله دیدار و گفتگو کرد. پس از آن، وزارت خارجه امریکا اعلان کرد که از غنی و عبدالله ناامید شده و یک میلیارد دالر کمک هایش در افغانستان را کاهش می دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *