جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

واکنش وزارت خارجه افغانستان: توقع نداریم ایران دید سطحی به مسائل افغانستان داشته باشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه افغانستان پس از آن که وزارت خارجه ایران خواهان ایجاد دولتی فراگیر با مشارکت همه جناح ها و گروه های سیاسی افغانستان شد، می گوید توقع ندارد ایران دید سطحی به مسایل افغانستان داشته باشد.

وزارت خارجه ایران شب گذشته(یک شنبه، 3حمل) با نشر یک اعلامیه گفته است که با نگرانی تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان را از نزدیک دنبال می کند و در مورد تبعات غیر قابل پیش بینی اختلافات پیش آمده در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور بر ثبات داخلی و آثار منطقه ای آن احساس خطر می کند.

MOFA

در اعلامیه وزارت خارجه ایران آمده است که وضعیت پیش آمده را ناشی از بی توجهی دولت آمریکا به مشکلات موجود در برگزاری انتخابات ها در افغانستان و غفلت از درس های گرفته شده از آن ها خصوصا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ آن کشور می داند.

وزارت خارجه ایران تاکید کرده که اولویت دادن به نیازهای تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ماه نوامبر آینده و شتاب زدگی غیر مسئولانه آن کشور برای پیشبرد گفتگوها بدون نظرداشت منافع و امنیت منطقه، موجب بی توجهی به مسائل داخلی شد که  شکل گیری وضع موجود از آثار آن بی توجهی است.

ایران خاطرنشان کرده که پس از بروز اختلافات جاری بین جناب داکتر غنی و داکتر عبدالله شاهد ادامه سیاستهای یکجانبه دولت آمریکا و قربانی کردن مصالح ملی مردم افغانستان برای تامین اهداف تبلیغاتی رئیس جمهور آن کشور بوده است.

وزارت خارجه ایران ابراز امیداواری کرده که رهبران سیاسی افغانستان و همچنین کشورهای منطقه تمام ظرفیت های خود را برای یافتن راه برون رفت از اختلافات پیش آمده بین دو رهبر در ارتباط با نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آن کشور به کار گیرند.

در این اعلامیه افزوده شده: “ایران امیدوار است با ایجاد دولتی فراگیر با مشارکت همه جناح ها و گروه های سیاسی افغانستان هر چه زودتر زمینه آغاز گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت تمام گروه های سیاسی آن کشور به شمول طالبان فراهم گردد. ”

https://twitter.com/mfa_afghanistan/status/1241792029593686016?s=20

اما وزارت خارجه افغانستان در واکنش به این اعلامیه ایران در توییتی نگاشته است: “جمهوری اسلامی افغانستان روابط رو به توسعه با جمهوری اسلامی ایران دارد. هر دو كشور مشتركات زياد تاريخي، ديني و فرهنگي دارند. با اين وصف توقع نمي‌رفت كه جمهوري اسلامي ايران چنين ديد سطحي نسبت به قضايا و مسايل افغانستان داشته باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان