اداره خط آهن: در 24 ساعت گذشته بیش از 6 هزار و 700 تن مواد غذایی وارد کشور شده است

توسطروایت زنده

اسفند ۲۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

اداره خط آهن اعلان کرده است که در 24 ساعت گذشته در مجموع 6 هزار و 784 تُن مواد غذایی به شمول آرد، گندم، روغن و غیره مواد ارتزاقی وارد افغانستان شده است.

اداره خط آهن امروز چهارشنبه(28حوت) در یک خبرنامه گفته است که واردات اموال تجارتی به‌ویژه مواد غذایی از طریق خطوط آهن ، به‌صورت عادی جریان دارد و در 24 ساعت گذشته، از مسیرهای خطوط آهن حیرتان-مزارشریف، آقینه و تورغندی در مجموع 244 واگن اموال تجارتی از جمله 106 واگن مواد غذایی وارد کشور شده است.

afghanistan

این اداره تاکید کرده که این تعداد واگن‌ها، در مجموع 6 هزار و 784 تُن مواد غذایی را به شمول آرد، گندم، روغن و غیره مواد ارتزاقی در بر می‌گیرد.

به گفته اداره خط آهن، امروز نیز صدها واگن حامل مواد تجارتی، از جمله مواد خوراکی در ایستگاه‌های خطوط آهن حیرتان ـ مزارشریف، آقینه و تورغندی تخلیه می‌شود.

این در حالی است که پس از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان، قیمت مواد خواراکی به گونه سرسام‌آور در بازارهای کشور افزایش یافته است. محمد اشرف غنی نیز به دنبال این افزایش در یک پیام ویدیویی از توزیع 24 هزار تن گندم ذخایر استراتژیک دولتی و همچنان فعالیت 24 ساعته بنادر وارداتی مواد اولیه خوراکی خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *