پنتاگون تأیید کرد: نیروهای امریکایی در افغانستان امکان آزمایش کرونا را ندارند

توسطروایت زنده

اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مقامات وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) برخی گزارش ها مبنی بر این که سربازان مستقر در افغانستان به آزمایش ویروس کرونا دسترسی ندارند را تایید کردند.

این مقام ها در عوض توضیح دادند که تست ها به راحتی در دسترس است، اما دستگاه مورد نیاز در داخل افغانستان برای پردازش آن ها وجود ندارد و آزمایشات باید به نزدیکترین آزمایشگاه نظامی، به آلمان ارسال شود.

یک داکتر نیروهای هوایی امریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت: “من از عدم وجود امکانات آزمایش آگاه نیستم.  باور دارم که نگرانی هایی در مورد این واقعیت وجود داشته که تجهیزات لازم برای انجام آزمایش ها، آن دستگاه خاص در افغانستان نیست و واقعیت دارد”.

US-ARCHITECHTURE-PENTAGON

این در حالی است که دریافت نتایج آزمایش برای سربازان امریکا در افغانستان یک نگرانی جدی است.  تقریبا 13 هزار نیروی آمریکایی در این کشور به ویژه در معرض خطر مبتلا به بیماری کرونا هستند، زیرا افغانستان در مرز با ایران قرار دارد، که سومین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است.

نمایندگان فرماندهی مرکزی آمریکا هفته گذشته به کمیته خدمات مسلح مجلس آمریکا گفته بودند که “امکان آزمایش برای ویروس کرونا” در افغانستان وجود ندارد.

به دنبال آن، چندین قانون گذار آمریکا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت سربازان مستقر در خاورمیانه، بر پنتاگون فشار آوردند، از جمله می توان به مارک پوکان(د. ویس) اشاره کرد که روز پنج شنبه توئیت کرد؛ شنیده است که سربازان در افغانستان علائم بیماری کروناویروس دارند، اما مقامات درباره آزمایش آن ها و تایید بیماری شان چیزی نمی گویند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *