جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کنفرانس ویدیویی رهبران سازمان سارک در مورد کرونا/ پیشنهاد غنی در مورد درمان پزشکی از راه دور

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کنفرانس ویدیویی رهبران کشورهای عضو سارک به شمول افغانستان برای پیدا کردن یک استراتژی مشترک جهت مقابله با ویروس کورو، شامگاه امروز یک‌شنبه(25 حوت) برگزار شد. در این کنفرانس رئیس جمهور غنی یک چارچوب مشترک برای درمان پزشکی از راه دور و مکانیزمی برای اطمینان از جریان کالاهای اساسی بین کشورهای عضو  را پیشنهاد داده است.

رییس جمهور غنی در این کنفرانس اظهار نمود که افغانستان باید از هند بیاموزد که چگونه برنامه سلامتی خود را افزایش دهد و همچنین از هند خواست که ماهواره‌ای را برای آموزش به جوانان و زنان افغانستان فراهم کند تا آن‌ها مراقب باشند و فاصله‌های اجتماعی را برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کنند.

غنی گفت: مدل‌سازی انتشار ویروس کرونا و سناریوهای مرتبط برای اتخاذ مؤثر تکنیک‌های مبارزه با با این ویروس از اهمیت ویژه‌ای در منطقه برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: “در صورت الگوبرداری از انتشار، ما با فرضیاتی از چین، ایالات متحده یا ایران روبرو خواهیم شد که برای وضعیت ما مناسب نیستند. من از یک کارگروه سارک را درخواست می‌کنم تا بتواند این کار را برای این منظور انجام دهد.”

ghani

غنی خواستار ایجاد یک چارچوب مشترک برای “درمان پزشکی از راه دور” برای تشخیص موضوعات مرتبط و ایجاد هماهنگی در بین اعضا با پیشرفت بیماری شد.

وی گفت که افغانستان یک کشور بدون محاصره بود و بسته شدن مرزها چالش‌هایی را در مورد جابجایی اقلام اساسی از جمله دارو و مواد غذایی به همراه دارد.

رییس جمهور در پیشنهاد دیگر خود، از خدمات “ماهواره هندی برای آموزش از راه دور برای جوانان و زنان افغان برای حفاظت و جلوگیری ویروس درخواست کرد.

او همچنین درخواست هماهنگی بین سارک و سازمان همکاری شانگهای با ابتکار عمل هند برای تعیین میزان تجربیات چین شد.

در عین حال، نرندا مودی، نخست وزیر هند پیشنهاد ایجاد صندوق اضطراری ویروس کورونا را داد که در آن هند 10 میلیون دالر کمک خواهد کرد.

 نخست وزیر هند همچنین آموزش “تیم پاس‌خگویی پزشکی” را برای کشورهای عضو سارک پیشنهاد داد و گفت که تیم پزشکان و متخصصان واکنش سریع هند برای مقابله با این بیماری در اختیار ملت‌های عضو سارک خواهند بود.

این کنفرانس با هدف تدوین یک استراتژی مشترک برای کنترل و نظارت بر شیوع ویروس کورونا برگزار شد. طرح تشکیل این کنفرانس توسط نخست‌وزیر مودی پیشنهاد شده و مورد توافق همه کشورها قرار گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان