۹ اصل ساده در مورد تناسب اندام که همه باید بدانند

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ , ,

آیا دوست دارید به تناسب اندام برسید؟ چند کیلو از وزن‌تان را از دست بدهید؟ احساس بهتری نسبت به خودتان و انرژی بیشتری داشته باشید؟ یا حتی لباس‌ّهای قدیمی‌تان را بپوشید؟ اگر این‌طور است، شما تنها نیستید! اما باید بدانید که با نشستن مداوم پشت کامپیوتر به این خواسته‌تان نخواهید رسید. از سویی دیگر قرار هم نیست که مدام عرق بریزید و روی خودتان فشار وارد کنید، تا به تناسب اندام برسید.

در این نوشتار با نکاتی آشنا می‌شوید که در مسیر رسیدن به اندام مورد نظرتان، کمک‌کننده خواهند بود.

۱. با نگرشی مثبت شروع کنید

بیشتر آدم‌ها اعتقاد دارند که اهداف تناسب اندام‌شان با پیدا کردن برنامه‌ی ورزشی مناسب و دنبال کردن رژیم خاصی محقق می‌شود. هرچند معلوم شده که تغییر بدن، بیشتر به نگرشی که دارید مرتبط است. اگر به این باور برسید که زمان، نیروی اراده یا انگیزه برای ورزش کردن و رسیدن به اهداف‌تان ندارید، قطعا به موفقیت نمی‌رسید.

۲. برای همه‌ی عمر متناسب شوید، نه فقط برای یک رویداد خاص

غالب آدم‌ها در تمام عمرشان فقط برای تعطیلات تابستان یا مهمانی و مراسم‌های خاص، روی اندام‌شان کار می‌کنند. مشکل اینجاست که این انگیزه‌ها همه موقتی هستند. ساختن بدن رویایی‌تان با ۶ هفته ورزش و دو هفته رژیم غذایی سخت میسر نمی‌شود. در واقع داشتن تناسب اندام یک تعهد مادام‌العمر است و درک این نکته کمک‌تان می‌کند که انگیزه‌ی درست را برای رسیدن به موفقیت پیدا کنید.

۳. انتخاب‌های بهتری داشته باشید

در حین حرکت در سفر تناسب اندام‌تان، با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد. از پله‌ها بروم یا با آسانسور؟ نان بخورم یا اسموتی؟ جیم بروم یا استراحت کنم؟

گرفتن تصمیم درست کم کم سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. اما وقتی این سوالات را در چهارچوب تعهدی که نسبت به سلامتی و تناسب اندام‌تان دارید، قرار بدهید، حتی وقتی حوصله ندارید یا خسته هستید، تصمیم درستی خواهید گرفت.

۴. اهداف روشنی برای خودتان تعیین کنید

بیایید صادق باشیم! روی فرم آمدن خیلی هدف مشخصی نیست. در واقع خیلی مبهم به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید به هدف‌تان برسید، باید آنها را هوشمندانه انتخاب کنید: یعنی مشخص، قابل ارزیابی، قابل دستیابی و واقع‌گرایانه. به عنوان مثال به جای «روی فرم آمدن» باید هدف‌تان این باشد که تا دو ماه دیگر ۵ کیلو از دست می‌دهم و فلان مسافت را طی یک ماه می‌دوم.

۵. واقع‌بین باشید

اگر می‌خواهید اهداف تناسب اندام‌تان را دنبال کنید، تا جایی که ممکن است واقع‌بین باشید.

به جای اینکه یک برنامه‌ی سخت در سطح المپیک برای خودتان انتخاب کنید، با کم شروع کرده و آرام آرام بر شدت تمرین‌ها بیفزایید. به این ترتیب هم لذت می‌برید و هم احتمال اینکه خسته شده و منصرف شوید، کاهش می‌یابد. البته یادتان باشد که همه‌ی ما گاهی تنبلی می‌کنیم، اما اجازه ندهید یک جلسه دوری از ورزش سبب شود که به کلی هدف‌تان را فراموش کنید.

۶. به اندازه‌ی توانایی‌تان از خودتان توقع داشته باشید

آدم‌ها با هم فرق دارند. ما به گونه‌ای متفاوت وزن از دست می‌دهیم و نرخ پیشرفت‌مان هم متفاوت است. مقایسه‌ی خودتان با دیگران بهترین راه برای ناامید شدن و تسلیم است!

اهداف‌ و موفقیت‌های‌ خودتان (نه سایرین) تنها چیزی است که باید برای‌تان اهمیت داشته باشد.

۷. به بدن‌تان دلیلی برای لاغر شدن بدهید

اگر همیشه همان کار سابق را تکرار کنید، نتیجه نیز همان نتیجه‌ی همیشگی خواهد بود. این موضوع در مورد اهداف تناسب اندام نیز صدق می‌کند. اگر یک سال را هر روز ده دقیقه راه بروید، بدن‌تان تغییر زیادی نخواهد کرد.

هر تمرینی که قرار است شروع کنید، کم کم بر شدت آن بیفزایید. اهداف‌تان باید همیشه درجه‌ای از سختی را داشته باشند. به این ترتیب از روند پیشرفت‌تان شگفت‌زده خواهید شد!

۸. برنامه‌ی غذایی مناسبی داشته باشید

مربی‌تان قطعا به شما خواهد گفت که روی فرم آمدن فقط با تمرینات‌تان حاصل نمی‌شود. در واقع برنامه‌ی غذایی‌تان هم اهمیت زیادی دارد. بنابراین وقت آن رسیده که به آنچه می‌خورید، زمان و شیوه‌ی خوردن‌تان توجه کنید.

اگر هدف‌تان از دست دادن چند کیلو از وزن‌تان و لاغر شدن است، شاید بهتر باشد عادات غذایی‌تان را تغییر بدهید. و مواد غذایی مغذی و تازه را به جای میان‌وعده‌های خالی از فایده و غذاهای آماده مصرف کنید.

۹. اجتماعی باشید

اگر دوست دارید پایبند برنامه ورزشی‌تان باشید و باانگیزه بمانید، دوستان‌تان را هم وارد بازی کنید. حضور بقیه به شما کمک می‌کند که هم لذت ببرید و هم انگیزه‌تان را حفظ کنید.

به خودِ متناسب‌تان سلام بدهید!

متناسب شدن و متناسب ماندن، فرایندی پر از چالش است. خوشبختانه، این ۹ نکته به شما کمک می‌کنند که باانگیزه و سالم بمانید و به اهدافی که برای خودتان تعیین کرده‌اید، پایبند باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *