جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایران: صلح پایدار در افغانستان با در نظر گرفتن ملاحظات کشورهای همسایه به دست می آید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه ایران می گوید، توافق صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق گفتگوی بین الافغانی با مشارکت گروه های سیاسی و در نظر گرفتن ملاحظات کشورهای همسایه این کشور به دست می آید.

وزارت خارجه ایران امروز یک‌شنبه(11حوت) با نشر یک اعلامیه در واکنش به امضای توافقنامه صلح نمایندگان امریکا و طالبان، ابراز امیدواری کرده که در افغانستان دولتی بر سر کار بیاید که با همسایگان اش روابط دوستانه داشته و بتواند تروریسم را ریشه‌کن کند.

iran

این وزارت تاکید کرده که ایران از هر تحولی که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند، استقبال می کند و از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می کند.

وزارت خارجه ایران اضافه کرده که “معتقد است حضور نیروهای خارجی در افغانستان غیرقانونی بوده و از دلایل اصلی جنگ و ناامنی در آن کشور است”.

در ادامه این اعلامیه آمده است که “آمریکا جایگاه حقوقی برای امضای قرارداد صلح یا تعیین تکلیف در مورد آینده افغانستان ندارد. معتقدیم سازمان ملل متحد از ظرفیت های مناسبی برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی و نیز نظارت و تضمین اجرای توافقات حاصله برخوردار است”.

این اعلامیه وزارت خارجه ایران در حالی صادر شده که روز گذشته نمایندگان امریکا و طالبان با حضورداشت نمایندگان بیش از 30 کشور و نهادهای بین المللی، در غیاب ایران به امضا رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان