وزیر صحت: همه شهروندان افغانستان که از ایران وارد می‌شوند، به صورت دقیق سکریننگ شوند

توسطروایت زنده

اسفند ۱۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه کشور می گوید که به مسوولان محلی هدایت داده تا به صورت دقیق تمام شهروندان افغانستان که از ایران وارد کشور می‌شوند، سکریننگ(غربال) شوند تا افراد مبتلا به ویروس کرونا بهتر شناسایی گردند.

وزارت صحت عامه کشور امروز یک‌شنبه(11حوت) در یک خبرنامه گفته است که فیروزالدین فیروز از اخراج اجباری شهروندان افغانستان به شکل دسته جمعی از سوی ایران، به خاطر گسترش شیوع ویروس کرونا در افغانستان ابراز نگرانی کرده، برای جلوگیری از شیوع و کنترول این ویروس، از نقطه صفری پل ابریشم ولایت نیمروز با ایران دیدن کرده است.

health

فیروز به مسوولان در ولایت نیمروز هدایت داده تا به صورت دقیق تمام شهروندانی که از ایران وارد می‌شوند را بررسی  و برای مدیریت هرچه بهتر شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا، یک محل مشخص سکریننگ در مرز تعیین شود.

وزیر صحت عامه در دیدار با مهاجرین اخراج شده از ایران نیز از آنان خواسته است برای پیش‌گیری از ویروس کرونا، به رهنمودهای صحی داکتران توجه کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، پل ابریشم مرز مشترک میان افغانستان و ایران در ولایت نیمروز است که روزانه صدها تن از این نقطه رفت و آمد می‌کنند.

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، تاکنون بر اساس اعلان وزارت صحت، یک تن که از شهر قم ایران به ولایت هرات برگشته بوده، به این ویروس مصاب شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *