جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: حضورم در مراسم نشر اعلامیه مشترک ناتو و امریکا، تغییر موضع در انتخابات نیست!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله می گوید که به عنوان رییس اجرایی حکومت در مراسم نشر اعلامیه مشترک امریکا، ناتو و افغانستان در ارگ اشتراک کرده و این اشتراک، تغییر موضع در اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیست و کوشش های شان برای جلوگیری از تقلب ادامه دارد.

عبدالله شام امروز شنبه(10حوت) در یک نشست خبری گفت: “در مراسم امروز به حیث رییس اجراییه شرکت کردم، رهبران سیاسی به دلیل انحصارگرایی و نتایج انتخابات و دشمن خواندن مردم افغانستان از سوی تیم دولت ساز اشتراک نکردند.”

او ضمن قدردانی از کوشش خلیلزاد افزود، افغانستان در فرصتی مهم، حساس و تاریخی قرار دارد و باید تمام مردم از آن استفاده کنند؛ نباید کسی از این فرصت ایجاد شده سوءاستفاده کند.

رییس اجرایی حکومت از طالبان خواست که اعلان پیروزی نکنند.

abdullah1

او تاکید کرد، در چند روز آینده تمام تمرکز حکومت روی صلح است و اعلامیه مشترک امروز به مردم اطمینان داد که حمایت‌ها از جمهوری افغانستان ادامه دارد.

عبدالله عبدالله اضافه کرد که طالبان در موافقنامه دوحه تعهد کرده که روابط شان با سایر گروه ها را قطع کند و این موافقتنامه مشروط است.

او تاکید کرد که وارد شدن به مذاکرات بین الافغانی، همه را در یک آزمون بزرگ قرار می دهد و به خاطر اولویت بخشیدن به تلاش های صلح، اقدامات خود برای حل بحران انتخاباتی را متوقف کرده است.

رییس اجرایی حکومت ادامه داد که اعلامیه مشترکی که از سوی حکومت وحدت ملی، امریکا و ناتو منتشر شد، از ماه ها قبل روی آن توافق شده بود.

او با اشاره به تیم مذاکرات بین الافغانی گفت: “تیمی که از سوی افغانستان می رود، باید همه شمول باشد؛ در غیر آن نمی تواند موفق باشد، یک اداره نمی تواند تیم را مشخص بسازد.”

این در حالی است که امروز توافقنامه صلح میان طالبان و امریکا در دوحه قطر به امضا رسید و از سوی دیگر حکومت افغانستان، امریکا و ناتو در کابل یک اعلامیه مشترک را منتشر کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان