رهبر طالبان: هیچ مسوول و نیروی طالبان نباید توافق با امریکا را نقض کند

توسطروایت زنده

اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان می گوید که هیچ مسوول و نیروی طالبان و همچنان هیچ فرد کشور نباید توافق نامه صلح امریکا و طالبان را نقض کند.

پس از امضای توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان در دوحه، رهبر گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است: “توافق بر خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان و هیچ‌گونه مداخله در آینده، کامیابی بزرگی است.”

در پیام رهبر طالبان آمده است که توافقات این گروه با امریکایی‌ها با اصول شرعی و معیارهای جهانی انجام شده و هیچ فرد و مسوول طالبان و همچنان هیچ فرد کشور نباید آن را نقض کند.

mullah haibatullah

به گفته وی، اگر این توافق از سوی جهت مقابل مخالفت و نقض شود، طالبان برای دفاع از خود آماده است.

ملا هیبت‌الله در پیام خود تاکید کرده که مذاکرات موفق با امریکایی‌ها ثابت کرد که برای هرگونه موضوعات پیچیده می‌توان راه حل پیدا کرد و طالبان برای یک حل معقول و عادلانه آماده است.

رهبر طالبان بر روابط مثبت دوجانبه با تمام جهان به ویژه کشورهای منطقه متعهد شده و گفته است: “در زیر چتر نظام واقعی اسلامی، به تمام مردان و زنان افغان، همه حقوق آنان داده خواهد شد.”

او همه مخالفان طالبان را بخشیده است.

این در حالی است که توافقنامه میان طالبان و امریکا شام امروز شنبه(10 حوت) در دوحه قطر، میان زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح و ملا برادر، مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر به امضا رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *