فرمان اشرف غنی؛ کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان مکلف اند نهال غرس کنند!

توسطروایت زنده

اسفند ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

در بخشی از فرمان 9 ماده ای نهال شانی رییس جمهورغنی، کارمندان غیرنظامی و نظامی دولت، دانش‌آموزان دوره لیسه و دانشجویان موسسات تحصیلات عالی مکلف شده تا یک اصله نهال را در فصل نهال شانی، در ساحه ای که توسط کمیته هماهنگی مشخص می شود، غرس کنند.

ارگ ریاست جمهوری امروز پنج شنبه(8حوت) در یک خبرنامه گفته است که اشرف غنی به منظور توسعه ساحات سبز، ترویج روش های جدید نهال‌شانی و جنگل کاری، بهبود محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، فرمان ۹ ماده ای را در خصوص نهال شانی صادر کرده است.

در این فرمان آمده است که روز ۲۰ ماه حوت به عنوان روز ملی نهال شانی برگزار می شود و مسوولین وزارت ها و ادارات دولتی در مرکز و ولایات موظف اند تا در هماهنگی با اداره ملی حفاظت محیط زیست و شهرداری مربوط، همه ساله کارزار نهال شانی را با غرس نهال برگزار کنند.

ghani

بر اساس این فرمان، مسوولین وزارت ها و ادارات دولتی موظف اند تا در هماهنگی با اداره ملی حفاظت محیط زیست، برنامه نهال شانی را در ماه های حوت و حمل، با توجه به شرایط اقلیمی ولایات، تنظیم کرده و وزارت ها و ادارات دولتی، مؤسسات آموزشی و تحصیلی دولتی اعم از غیرنظامی و نظامی در مرکز و ولایات مکلف شده تا لیست تعداد کارمندان، دانش‌آموزان دوره ثانوی و دانشجویان مربوط را رسما به وزارت زراعت و مالداری، به منظور توزیع نهال ارسال کنند.

در این فرمان افزوده شده که وزارت زراعت و مالداری موظف است برای کارکنان دولت، دانش آموزان دوره لیسه و دانشجویان مؤسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی، نهال مورد نیاز را در فصل نهال شانی فراهم کند.

در ماده ششم فرمان رییس جمهور غنی آمده است که کمیته هماهنگی ملکف است تا مالکین شرکت ها، تاسیسات صنعتی و تجارتی را نیز جهت تمویل برنامه نهال شانی و غرس نهال ترغیب کنند و نیز جامعه مدنی را در برنامه ملی نهال شانی سهیم ساخته و برای معرفی روش های جدید نهال شانی و جنگل کاری و حفاظت از آن ها، تشویق نماید.

بر مبنای ماده هفتم این فرمان، وزارت ها و ادارات دولتی در مرکز و ولایات موظف به حفظ، مراقبت و آبیاری نهال ها در ملکیت های مربوط شده و شهرداری نیز موظف به حفظ، مراقبت و آبیاری نهال ها در محلات عامه شهری شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *