جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار امریکا به سیاسیون افغانستان؛ به جای انتخابات به تلاش های صلح توجه کنید!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه امریکا از رهبران افغانستان خواسته است که از فرصت به دست آمده صلح استفاده کنند و به جای سیاست انتخاباتی، به تلاش های صلح توجه کنند.

وزارت امریکا روز گذشته(سه‌شنبه، 6حوت) با نشر یک اعلامیه گفته است که امریکا از اعلام نتایج انتخابات آگاه است و انتظار دارد که نگرانی ها در رابطه با این روند، در مطابقت با روش های قانونی رسیدگی شوند.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا با اشاره به تنش ها میان غنی و عبدالله عبدالله تاکید شده است: “ما از حکومت نو می خواهیم که همه شمول باشد و آرزوهای تمام افغانان را انعکاس دهد.”

pompeo

این وزارت خاطرنشان کرده است: “از اقداماتی جلوگیری شود که منبع اختلاف می‌شوند و به حاکمیت و وحدت ملی ضربه می‌زند، دو اصلِ که ایالات متحده از آن با قاطعیت حمایت می‌کند.”

وزارت خارجه امریکا ضمن قدردانی از تعویق مراسم تحلیف رییس جمهور اشرف غنی گفته است که به نفع تمام مردم افغانستان است که تلاش‌های خود را برای ایجاد صلح پایدار، پایان جنگ و پیدا کردن یک فورمول برای راه حل سیاسی که از منافع تمام باشندگان این کشور در مذاکرات بین‌الافغانی نمایندگی کند، منسجم کنند.

از سویی هم مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا روز گذشته در یک نشست خبری گفته است: “در آستانه یک فرصت بزرگ سیاسی قرار داریم و به هیچ گروه کوچکی که باور دارند این روند را تضعیف کرده می‌توانند، اجازه نخواهیم داد. شمار زیاد چنین گروه‌ها وجود دارد که تلاش دارند به آن‌چه به دست آورده‌ایم، آسیب برسانند. اجازه نخواهیم داد که چنین شود”.

پمپیو با اشاره به یک هفته کاهش خشونت در افغانستان که به گفته وی در دو دهه گذشته پیشینه نداشته است، گفت: “اگر و تنها اگر این (هفته کاهش خشونت) موفقانه باشد، ما توافقنامه امریکا-طالبان را در هماهنگی با حکومت وحدت ملی افغانستان، به تاریخ ۲۹ فبروری امضا خواهیم کرد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان