جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رهبران احزاب و چهره های سیاسی: کشور های منطقه و جهان از نتیجه انتخابات افغانستان حمایت نکنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شماری از رهبران احزاب و چهره های سیاسی در یک اعلامیه مشترک از کشور های منطقه و جهان خواسته اند که از نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت نکنند.
یک روز پس از نشست شماری از رهبران احزاب و چهره های سیاسی،  آنان روز گذشته(3حوت) با نشر یک اعلامیه گفته اند که انتخابات بدون حضور واقعی مردم و نبود بنیادهای قانونی و بر اساس تقلب برگزار شده و اعلام نتیجه نهایی آن، خطر ایجاد تفرقه و آسیب رسیدن به روند جاری صلح را به وجود آورده است.

afghanistan1
در این اعلامیه آمده است که این عوامل موجب شده تا چهره های سیاسی و ملی نشستی را به تاريخ 2 حوت برگزار کرده و گام نخست را در راه به وجود آوردن یک تفاهم بزرگ ملی که سایر شخصیت‌ها را نیز در بر خواهد گرفت، بردارند.
آنان افزوده اند که اعلام نتیجه انتخابات که بر اساس روند غيرمشروع و در تناقض آشکار با قانون اساسی کشور بنا یافته، باعث گسترش بحران می‌شود و مردم افغانستان آن را قبول نمی‌کند.
در این اعلامیه مشترک تاکید شده: “برای جلوگیری از تشدید بحران و صدمه رسیدن به پروسه صلح از کشورهای دوست در منطقه و جهان تقاضا می‌گردد تا از نتیجه برخاسته از تقلب حمایت نکنند.”
آنان در اعلامیه خود صلح را ضرورت حیاتی مردم خوانده،  از عملی‌شدن هفته کاهش خشونت و مشخص‌شدن تاریخ امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحده آمریکا و طالبان حمایت کرده اند.
این در حالی است که پس از این نشست، عبدالله عبدالله برای ولایت سرپل سرپرست معرفی کرد و والی پنجشیر نیز با حمایت از او اعلام کرد که دیگر فرمان‌های رییس‌جمهور را در پنجشیر تطبیق نمی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان