جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

تولید 360 تن جلغوزه در سال جاری در ولایت کاپیسا

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که حاصلات جلغوزه در ولایت کاپیسا امسال به 360 تن رسیده است؛ ساحه تحت پوشش جلغوزه در این ولایت نزدیک به دو هزار هکتار است که بیشتر آن در ولسوالی‌های نجراب، تگاب و اله‌سای واقع است.

در یک خبرنامه امروز یک‌شنبه(4حوت) وزارت زراعت آمده است که رییس زراعت ولایت کاپیسا گفته است: حاصلات جلغوزه امسال نسبت به سال‌های گذشته بیش‌تر بود و قیمت آن مناسب تقریباً یک کیلو جلغوزه در این ولایت در سال جاری به دو هزار و 500 افغانی رسیده که بیش از 922 میلیون افغانی عاید داشته است که بر رشد اقتصادی مردم اثر فوق‌العاده‌ای گذاشته است.

afghanistan

اما وزارت زراعت به نقل از شماری از باشند‌گان ولایت کاپیسا می‌گوید که “کوه‌های للمی جلغوزه در معرض خطر است، زیرا قطع نمودن این نهال توسط مردم محل، میزان ساحه‌ پوشش جلغوزه را کاهش داده است. وزارت زراعت و حکومت باید در افزایش حاصلات جلغوزه بیش‌تر تلاش کنند؛ باید از کوه‌ها محافظت شود و باغ‌های للمی و آبی جلغوزه گسترش داده شود، زیرا این میوه بازارهای خوبی در داخل و بیرون از کشور دارد”.

این در حالی است که رییس‌ جمهور غنی در فرمانی قاچاق جلغوزه، پسته و زعفران افغانستان را ممنوع اعلان کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان