جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

نامه عبدالله به سفارت‌خانه‌ها در کابل؛ در مورد نتایج نهایی انتخابات بی‌طرف بمانید!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت و رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در نامه ای به سفارت ها و موسسات مقیم کابل، از آنان خواسته است که بی طرفی خود را در پیوند به اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری حفظ کنند.

در نامه عبدالله عبدالله به سفارت خانه ها که به تازگی در اختیار رسانه ها قرار گرفته، آمده است: “احترامانه توقع می‌رود تا سفارت‌های کشور‌های دوست و مؤسسات بین‌المللی مقیم کابل روی اعلان غیرقانونی متکی بر تقلب کمیسیون انتخابات ترتیب اثر نداده و بی‌طرفی کامل خود را در خصوص این موضوع حساس ملی و سرنوشت‌ساز برای مردم افغانستان حفظ نمایند.”

abdullah

عبدالله در نامه اش نگاشته است که کمیسیون‌های انتخاباتی در اثر تهدید و تطمیع حلقات معلوم و در مخالفت با همه قوانین و مقررات و بدون تصفیه 300 هزار رای تقلبی، یک تیم را پیروز انتخابات اعلان کرده و آینده‌ی دموکراسی را زیر سوال برده است.

در این نامه تاکید شده که تیم ثبات ‌و همگرایی، برنده‌ اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است و اعلام کمیسیون انتخابات را نمی پذیرد و حکومت منتخب مردمی تشکیل می‌دهد.

رییس اجرایی حکومت با اشاره به روند صلح افزوده که تیم انتخاباتی او اجماع سیاسی را برای ایجاد یک هیأت مذاکره‌کننده‌ همه‌شمول از سوی دولت افغانستان با طالبان به میان می‌آورد تا در مذاکرات بین‌الافغانی در هماهنگی لازم اشتراک کند.

این در حالی است که نزدیک به دو روز از اعلان نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری می گذرد و سفارت خانه ها و موسسات کشور های خارجی در افغانستان در پیوند به نتایج این انتخابات سکوت کرده اند. تنها هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) و همچنان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیروزی محمد اشرف غنی را تبریک گفته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان