پس از 17 ساعت؛ تاکنون هیچ کشور خارجی نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تبریک نگفته ‌است

توسطروایت زنده

بهمن ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

پس از گذشت نزدیک به 17 ساعت از اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تاکنون هیچ سفارت خانه و کشوری نتایج نهایی این انتخابات را تبریک نگفته است.

اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات حوالی ساعت 5:30 دقیقه شام روز گذشته(سه شنبه، 29 دلو) نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان سال روان را اعلان کردند.

بر بنیاد اعلان کمیسیون انتخابات، محمد اشرف غنی با کسب بیش از 50 در صد آرا، پیروز انتخابات و عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

election

پس از اعلان کمیسیون انتخابات، محمد اشرف غنی در یک نشست خبری با هواداران اش در ارگ ریاست جمهوری، اعلان پیروزی کرد و دقایقی بعد از آن، عبدالله عبدالله، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز در نشست جداگانه خبری با حضور هواداران اش، خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلان و وعده تشکیل حکومت همه شمول را داد.

به دنبال این همه سر و صدا، از میان سیاسیون و تکت های انتخاباتی گرفته تا فضای مجازی میان شهروندان، تاکنون هیچ سفارت خانه، نمایندگی ملل متحد و کشور خارجی راجع به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان نداده و سکوت کرده اند.

پیش از این سفارت امریکا در کابل و هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان “یوناما” از جمله نهادهایی بودند که هرازگاهی در مورد انتخابات افغانستان اظهار نظر می کردند و این اظهار نظرها چنان صریح بود که شماری از تکت های انتخاباتی و سیاسیون آن را مداخله در امور انتخاباتی افغانستان قلم داد کرده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *