نبیل: روز گذشته مرگ دموکراسی بود/ جامعه جهانی حق ندارد هیچ حکومتی را به رسمیت بشناسد

توسطروایت زنده

بهمن ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

پس از اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، رحمت الله نبیل، رییس دسته انتخاباتی امنیت و عدالت می گوید تا روشن شدن اوضاع، جامعه جهانی حق ندارد هیچ حکومتی را در افغانستان به رسمیت بشناسد.

نبیل امروز چهارشنبه(30دلو) در یک نشست خبری گفت: “روز گذشته، روز مرگ دموکراسی و آغاز بحران های جدی سیاسی و امنیتی و افتصادی و رفتن افغانستان به بن بست خطرناک و جانسوز بود”.

او افزود: “ما حکومت برآمده از انتخابات شفاف و مشروع نداریم؛ به خاطری که همه چیز رفت به تقابل، گفته می توانیم امروز با خلا مشروع قدرت روبرو هستیم.”

نبیل ادامه داد، اگر حکومت و کاندید برامده از انتخابات شفاف می بود، امروز برای تبریک گفتن می رفتیم، نه به خاطر شخص، بلکه به خاطر حرکت دموکراسی به سوی نهادینه شدن.

nabil

رییس دسته انتخاباتی امنیت و عدالت خاطرنشان کرد: “تیم انتخاباتی امنیت‌ و عدالت روند انتخابات را باطل می‌داند و با درنظرداشت وضعیت وخیم پیش آمده، پیشنهاد می‌کند که هم اشرف غنی، عبدالله عبدالله و هم طالبان از ادعای خود بگذرند. مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر در داخل افغانستان شروع شود. برای تشکیل حکومت مصالحه ملی هم صدا شویم.”

نبیل با اشاره به پایین شدن عکس های “احمدشاه مسعود و عبدالله عبدالله” از یکی از قول‌ اردوها، گفت این خود یک حرکت سنجیده شده از سوی دشمنان است و در مورد پیامدهای آن هشدار داد.

او با بیان این‌که در شماری از ولایت‌ها سلاح توزیع شده‌، افزود، در وضعیتی که قرار داریم؛ نه برنده جنگ می شویم و نه صلح.

نبیل خطاب به نیروهای امنیتی گفت که هوشیار باشند و تجربه تلخ داکتر نجیب را تکرار نکنند؛ حوصله کنند و سنجیده پیش بروند.

رییس دسته انتخاباتی امنیت و عدالت پیشنهاد کرد که عبدالله عبدالله و اشرف غنی و هم سرانی که در قطر قرار دارند، با درک وضعیت فعلی قربانی دهند؛ در غیر آن، افغانستان به طرف تقابل رفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *