جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت مهاجرین: سفارت افغانستان برای تثبیت هویت جان‌باختگان از سردی هوا در مرز ترکیه همکاری کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از نشر گزارش گروه مدافعان حقوق بشر در ترکیه مبنی برجان باختن 13 پناهجو به اثر سردی هوا در مرز میان ترکیه و ایران، وزارت مهاجرین از سفارت افغانستان در انقره خواسته برای تثبیت هوییت جان باختگان پناهجوی کشور با خانواده های آنان همکاری کند.

وزارت مهاجرین امروز یک‌شنبه(21دلو) از سفارت افغانستان در انقره و نمایندگی این وزارت خواسته است که در رابطه به تثبیت هویت جان باختگان و انتقال اجساد شهروندان جان باخته افغانستان از سردی هوا در مرز میان ترکیه و ایران، با خانواده های آن‌ها همکاری کند.

این وزارت همچنان از مقامات و مسوولان حکومت ترکیه خواسته که با توجه به کرامت انسانی و بشری مهاجرین، برای نجات جان سایر مهاجرین که در سرما و طوفان گیر مانده اند، تلاش کند.

afghanistan

این در حالی است که بر اساس گزارش گروه مدافعان حقوق بشر در ترکیه به رسانه ها، اجساد یخ زده ۱۳ پناهجو در مناطق مرزی میان ترکیه و ایران کشف شده که احتمالا ده تن آن ها افغانستانی اند‌.

مدافعان حقوق بشر شب گذشته در توییتر خود نگاشته است که این مهاجران احتمالا هنگام عبور از مرز ایران با طوفان برف مواجه شده و جان باخته اند.

پس از آن، والی ولایت وان ترکیه به خبرنگاران گفته است، اطلاعاتی دریافت کرده اند که ۱۳ پناهجو حین عبور غیرقانونی از مرز، جان خود را از دست داده‌اند، اما مقامات حوادث اضطراری به دلیل خرابی هوا تاکنون نتوانسته در این رابطه اقدامی انجام دهند.

وزارت مهاجرین تاکید کرده که همواره تلاش کرده مهاجرت های غیرقانونی و غیر منظم که سبب چنین رویدادی شده را با ایجاد سهولت در اخذ ویزا و تردد قانونی مهاجرین در کشورها، کاهش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان