جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

دانش: انتقاد رسانه ها در زمینه دسترسی به اطلاعات بجا است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون دوم رییس جمهور می گوید که انتقاد رسانه ها از برخی ادارات در زمینه دسترسی به اطلاعات تا حدی بجا است و حکومت افغانستان اراده دارد با همکاری نهادهای رسانه ای، یک مکانیزم مناسب برای وظایف و جانبه میان خبرنگاران و ادارات دولتی در زمینه دسترسی به اطلاعات در چارچوب قانون فراهم شود.
در یک خبرنامه دفتر مطبوعاتی معاون دوم رییس جمهور آمده است که سرور دانش این اظهارات را قبل از ظهر امروز یک‌شنبه(20دلو) در دیدار با دیف متکاف، سفیر کانادا در کابل بیان داشته است.
دانش در این دیدار گفته است که حکومت افغانستان برای حمایت از آزادی بیان و رسانه ها تلاش های مؤثری انجام داده و همچنان مصمم است که با ایجاد آگاهی عمومی، زمینه مناسب برای تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در کشور فراهم شود تا رسانه های کشور و ادارات افغانستان در این زمینه به مسئولیت ها و وظایف قانونی خود بهتر عمل کنند.

danish
دانش در عین حال با اشاره به روند صلح افغانستان خاطرنشان کرده که طالبان در مورد صلح و آتش بس بیشتر وقت کشی می کند، در حالی که مردم برای دسترسی به صلح پایدار، خواهان آتش بس و گفتگوهای مستقیم اند.
او تاکید کرده که چگونگی رویکرد طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان، آزادی رسانه و بیان و مناسبات سیاسی میان گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی مهم است و اگر حکومت با دقت پیش نرود، دست آوردهای فعلی افغانستان از بین خواهد رفت.
سفیر کانادا نیز در این دیدار آزادی رسانه ها و دسترسی به اطلاعات را برای تقویت دموکراسی در افغانستان مهم خوانده، تاکید کرده که موضوع چگونگی دسترسی رسانه ها به اطلاعات یک چالش عمومی است که در دیگر کشورها نیز وجود دارد و این چالش نیازمند یک مکانیزم مشخص و آگاهی دهی دو جانبه است.
این اظهارات سرور دانش در حالی مطرح می شود که اخیرا شماری از رسانه ها در کابل از عدم دسترسی به اطلاعات شکایت کردند که این شکایت با همراهی جامعه جهانی و نهادهای مدافع رسانه ای همراه شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان