جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

بیماری که ساده می گیریم؛ 10 تن از مشهورترین آدم های که به افسردگی دچار بوده اند

خواندن 4 دقیقه
3.5
(4)

مدت‌هاست که افسردگی یک مشکل کلیشه‌ای دیده می‌شود. با این حال این اختلال، از آنچه تصور می‌کنید، شایع‌تر است. از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده، یک نفر به افسردگی مبتلاست. این اختلال می‌تواند همه‌ی جنبه‌های زندگی فرد مبتلا را تحت تأثیر قرار دهد.

بسیاری از سلبریتی‌ها و آدم‌های مشهور نیز اعتراف کرده‌اند که به این بیماری روحی مبتلا بوده‌اند. در این نوشتار با ۱۰ فرد مشهور که در بخشی از زندگی‌شان دچار افسردگی بوده، آشنا خواهیم شد.

۱. آبراهام لینکلن

“اگر آنچه احساس می‌کنم به طور مساوی بین همه‌ انسان‌ها توزیع شود،  هیچ چهره‌ی شادی روی زمین وجود نخواهد داشت.” – لینکلن

بسیاری از دوستان و اعضای خانواده لینکلن، گفته بودند که این رئیس‌ جمهور آمریکا به شدت افسرده و اندوهگین بود. خود لینکلن هم در مورد احساس ناامیدی‌اش مدام می‌نوشت. پزشکان مدرن با علائمی که در اسناد مربوط به لینکلن وجود دارد، معتقدند که او افسردگی داشته‌است.

abraham lincoln

۲. الن دی‌جنرس

” نمی‌توانم باور کنم که از آن نقطه بازگشتم. نمی‌توانم باور کنم که اکنون زندگی‌ام چگونه است. “

الن دی‌جنرس امروز به دلیل تاک‌شو‌ی الن و به عنوان مدافع پیشرو در زمینه حقوق LGBTQ (دگرباشی) شناخته شده‌است. او می‌گوید سابقا با افسردگی شدید روبرو بوده‌است. الن برای درمان خود، از داروهای ضدافسردگی، مراقبه و ورزش استفاده کرد.

Ellen-DeGeneres

۳. دواین جانسون

“من بعد از ابتلا به افسردگی فهمیدم که یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌توانید درک کنید این است که تنها نیستید.”

دواین جانسون در مصاحبه ای در سال 2018، گفت که چندین بار با افسردگی مقابله کرده‌است. اولین مواجهه‌ او با افسردگی در 15 سالگی رخ داد، زمانی که مادرش در مقابل چشم او اقدام به خودکشی کرد. جانسون می‌گوید شدیدترین حمله افسردگی در او زمانی بود که پس از مصدومیت مجبور شد دست از علاقه‌اش یعنی فوتبال بردارد. جانسون افراد مبتلا به افسردگی را به گرفتنِ کمک تشویق می‌کند.

dwayne johnson

۴. لیدی گاگا

“من در کل زندگی‌ام دچار افسردگی و اضطراب بوده‌ام، هنوز هم هر روز با این مشکل مواجه هستم.”

لیدی گاگا در مصاحبه‌ای در سال 2015 گفت که در کل زندگی خود با افسردگی و اضطراب مواجه بوده‌است. او بنیانگذار موسسه Born This Way است، که به ترویج آگاهی در مورد سلامت روان و کمپین‌های ضد‌-زورگویی می‌پردازد.

lady gaga

۵. باز آلدرین

“من از نوشیدن به افسردگی، به نوشیدن سنگین‌تر و به افسردگی عمیق‌تر رسیدم.”

فضانورد باز آلدرین فضانورد در خاطراتش در مورد سوء مصرف الکل و افسردگی‌اش نوشته‌است. آلدرین پس از بازگشت از مأموریت ماه، بی‌هدفی را در زندگی خود احساس کرد. او از همسرش جدا شد و از جامعه کنار گرفت. آلدرین می‌گوید که برای فراموش کردن احساساتش از الکل استفاده می‌کرده‌است. آلدرین پس از معالجه اعتیاد به الکل و ​​افسردگی به عنوان رئیس انجمن ملی بهداشت روان مشغول به كار شد.

buzz-aldrin

۶. جی.کی. رولینگ

“ما در مورد فکر کردن به خودکشی صحبت می‌کنیم، نه اینکه بگوییم کمی حالم خوش نیست.”

نویسنده داستان هری پاتر از تجربیات خود در مورد افسردگی صحبت کرده‌است. جی‌.کی. رولینگ در شرایط روحی خیلی بد عمیقا به خودکشی فکر کرده بود. رولینگ می‌گوید او هرگز از صحبت در مورد افسردگی یا درخواست کمک احساس شرم نکرده‌است.

J K rowling

۷. وین بردی

“اگر با صحبت در مورد سفر شخصی‌ام بتوانم به کسی کمک کنم، واقعا ارزشش را دارد.”

وین بردی، کمدین، ​​در مصاحبه‌ای در سال 2014 گفت که آدم‌ها معمولاً تصور می‌کنند او و سایر هنرمندان همیشه خوشحال هستند. بردی بعد از مرگ رابین ویلیامز، تصمیم گرفت که داستان خودش را درباره‌ افسردگی و بهبودی‌اش تعریف کند.

wayne brady

۸. پرنسس دیانا

“من از افسردگی پس از زایمان که هیچ‌کس در مورد آن صحبت نمی‌کند، رنج می‌بردم، شما باید در مورد آن مطالعه کنید.”

پرنسس دیانا در مصاحبه‌ای در سال 1995، در مورد افسردگی پس از زایمان صحبت کرد. او از روزهایی گفت که نمی‌خواست از تخت بیرون بیاید. او حتی دوره‌های آسیب به خود را  تجربه کرده بود.

diana

۹. مایکل فلپس

” بارها با خودم گفتم که چرا 10 سال پیش از کسی کمک نگرفتم؟ “

مایکل فلپس در یک سخنرانی در سال 2018، داستان افسردگی خود را به اشتراک گذاشت. او “بعد از هر المپیک” که از سال 2004 آغاز شد، یک حمله‌ افسردگی داشت. بعد از بازی‌های المپیک 2012، او روزهای زیادی را با غذا و خواب ناچیز در اتاقش می‌گذراند و به فکر پایان دادن به زندگی‌اش بود. اما در نهایت تصمیم گرفت برای درمان به یک متخصص مراجعه کند.

phelps

۱۰. کریستن بل

” دستاوردها و موفقیت‌ها تاثیری بر اضطراب و افسردگی ندارند. هر کسی، با هر سطح موفقیت یا جایگاهی که دارد ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.”

کریستن بل برای اولین بار در کالج افسردگی را تجربه کرد. اگرچه او زندگی موفقی داشت اما کم کم انزوا و بی‌ارزشی را در خود احساس نمود. او از مادرش ممنون است که به او گفت‌ می‌تواند برای درمان علائمی که دارد کمک بگیرد. او در حین درمان افسردگی، مدیریت افکار منفی را نیز یاد گرفت.

kriesten bell

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان