اندرابی: طالبان با استخبارات‌ بیرونی برای پیشبرد جنگ نیابتی در تعامل است

توسطروایت زنده

بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

سرپرست وزارت داخله می گوید که گروه طالبان متشکل از شبکه‌های مختلف و یک چتر توسعه و ظهور تروریسم بین‌المللی است.

مسعود اندرابی امروز پنج شنبه(17دلو) در برنامه “چالش‌ها و فرصت‌های اصلاحات پایدار در وزارت امور داخله” در انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان، در مورد عقیدتی بودن یا اقتصادی بودن جنگ طالبان گفت: “طالبان متشکل از شبکه‌های مختلف می‌باشند، طالبان چتر انکشاف و ظهور تروریسم بین‌المللی می‌باشند، طالبان با استخبارات‌های بیرونی برای پیشبرد جنگ نیابتی در تعامل هستند.”

او افزود، آتش‌بس می‌تواند زمینه‌های ‌ صلح را در‌ کشور نهادینه کند.

سرپرست وزارت داخله خاطرنشان کرد: “بحث دوم محاسبه مهمات پولیس است. ما امسال بیشتر جنگ کردیم نسبت به سال‌های گذشته؛ اما تا ۲۱ میلیون مهمات کمتر مصرف شد”.

اندرابی ادامه داد که در دو سال گذشته بحث رهبری، چگونگی رهبری در طبقات میانه و بالا، فساد و حساب‌دهی، کادر و تعلیمات و موجودیت پولیس در پاسگاه‌های افغانستان، رسیدگی به امور لوجیستیکی و تامیناتی آسیب شناسی شده و استراتژی رفع آسیب‌ها مد نظر قرار گرفته است.

andarabi

او جدید شدن قانون اساسی افسران، غیرسیاسی کردن در رده‌های بالای پولیس و غیرنظامی‌سازی بعضی از بخش‌های تخصصی از جمله ‌گام‌های وزارت داخله برای رفع چالش‌های موجود خوانده و تاکید کرد که وزارت داخله کوشش کرده برای زدودن فساد، با ایجاد یک نهاد امنیت داخلی، بر فساد موجود فایق آید.

اندرابی اضافه کرد که ” اول قرار نبود پولیس در میدان جنگ حضور نداشته باشد، ولی با بیشتر شدن جنگ پولیس وارد جنگ شد. در این اواخر، به‌ویژه چهار سال گذشته، تلاش صورت گرفته پولیس دوباره از جنگ فاصله بگیرد و به تامین امنیت بپردازد.”

سرپرست وزارت داخله همچنان خاطرنشان کرد: “نیروهای امنیتی توانایی دفاع از افغانستان دارند و با وجود این که در یک سال گذشته فضای سیاسی برای طالبان فراهم بود، طالبان حملاتی انجام دادند که نه تنها فتحی نکردند، بلکه نقاط تحت کنترل خود را از دست دادند”.

اندرابی در حالی از ایجاد اصلاحات در نیروهای پولیس سخن می گوید که امروز سخنگوی این وزارت از بازداشت یک شبکه قاچاقبران مواد مخدر که همه مقامات ارشد مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل بودند، خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *