جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تاکید نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بر نقش کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان بر اجماع منطقه‌ای و نقش کشورهای منطقه در روند صلح تاکید کرده است.

وزارت دولت در امور صلح امروز پنجشنبه (‌17دلو) در یک خبرنامه گفته است که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، در دیدار با سلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح، از تداوم حمایت‌های یوناما از روند صلح افغانستان اطمینان داده و آمادگی یوناما را در مورد همکاری‌های بیشتر با وزارت دولت در امور صلح اعلام کرده است.

yomamato

یاماموتو همچنان در این دیدار ضمن اشاره به سفر اخیرش به ایران، اثرگذاری پاکستان در روند صلح افغانستان و توانایی کشورهای منطقه در تسهیل روند صلح، بر اجماع منطقه‌ای و نقش این کشورها در روند صلح تاکید کرده است.

عبدالسلام رحیمی نیز در این دیدار گفته است که مردم افغانستان بر توقف خشونت‌ها تأکید دارند و حکومت به تلاش هایش برای توقف خشونت‌ها پیش از مذاکرات بین الافغانی ادامه می دهد.

این در حالی است که دور جدید گفتگوهای صلح افغانستان در دوحه قطر، به دلیل تأکید بر برقراری آتش بس، فعلا بی هیچ نتیجه ای متوقف شده است. ریاست جمهوری همواره بر پیش شرط آتش بس برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی تاکید دارد، اما ریاست اجرایی حکومت هرنوع پیش‌شرط در گفتگوهای بین الافغانی را رد کرده و آن را بی ارادگی در روند صلح خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان