جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایجاد بخش ویژه کنترول ویروس «کرونا» در شفاخانه افغان – جاپان در کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزرات صحت عامه کشور می گوید که بخش ویژه کنترول ویروس “کرونا” را در شفاخانه افغان – جاپان ایجاد نموده است.

این وزارت امروز سه شنبه(15دلو) در یک خبرنامه گفته است که این بخش دارای 100 بستر مجهز با تمام امکانات آماده گردیده است.

داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور، هنگام افتتاح این مرکز، پیش‌گیری و کنترول ویروس “کرونا” را در کشور اولویت وزارت صحت عامه عنوان کرده و گفته است: “وزارت صحت عامه، این بخش را به منظور کنترول ویروس “کرونا” و جلوگیری از انتشار آن آماده نموده است. هم‌چنان در ولایات کشور نیز چنین تدابیری گرفته شده است.”

coronavirus

او همچنان افزوده است که تاکنون هیچ واقعه مثبت این ویروس در کشور تثبیت نشده و در صورت شیوع آن، مبتلایان در این مرکز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

به گفته فیروز، بخش لابراتورهای این وزارت توانایی تشخیص 10 نوع ویروس را دارد و داکترانی که در این بخش توظیف شده‌اند، افراد متخصص و با تجربه اند.

از سویی هم، وزارت صحت عامه برای پیش‌گیری از ویروس کرونا، تیم های صحی را در فرودگاه های کابل، بلخ، قندهار و هرات که در آن پروازهای بین المللی صورت می‌گیرد، توظیف نموده و مسافران را مورد سکریننگ(ارزیابی ) قرار می‌دهند. هم‌چنان در مرزهای زمینی کشور نیز تیم های صحی توظیف شده و مسافران را سکریننگ می‌کند.

این وزارت در کنار پیش‌گیری و کنترول این ویروس، برنامه های آگاهی دهی را در این زمینه راه اندازی نموده است. تب، سرفه و تنگی نفس از اعراض اولیه ابتلا به این ویروس می‌باشد. استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با صابون و مواد ضد عفونی کننده و بلند بردن مقاومت بدن از موارد مهم وقایه در برابر این ویروس گفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان