جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلزاد: امریکا بر اصل کاهش خشونت قابل قبول به عنوان پیش‌شرط امضای توافق‌ صلح با طالبان پایبند است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که این کشور بر اصل کاهش خشونت با تعریف مشخص و قابل قبول برای ایالات متحده، حکومت و مردم افغانستان به عنوان پیش‌شرط امضای توافق‌نامه‌ صلح با طالبان پایبند است.

ریاست اجرایی حکومت امروز یک‌شنبه(13دلو) در یک خبرنامه گفته است که زلمی خلیلزاد این اظهارات را شام روز گذشته با عبدالله عبدالله و اعضای رهبری تیم ثبات و همگرایی بیان کرده است.

خلیلزاد در این دیدار درباره تلاش‌ها و مذاکرات اش با طالبان برای دست‌یافتن به صلح در دوحه، سفر اخیرش به بروکسل و صحبت با اعضای ناتو و سفرش به اسلام آباد و بحث با مقامات پاکستانی معلومات داده است.

نماینده ویژه امریکا با بیان این که دست‌یافتن به صلح در افغانستان از اهداف عمده‌ ایالات متحده است، تاکید کرده: “ایالات متحده امریکا بر اصل کاهش خشونت با تعریف و مکانیزم مشخص و قابل قبول برای ایالات متحده، حکومت و مردم افغانستان به عنوان پیش‌شرط امضای توافق‌نامه‌ صلح با طالبان پابند است و در این راستا منتظر پاسخ گروه طالبان می‌باشد.”

khhalilzad

خلیلزاد همچنان خاطرنشان کرده که هیآت مذاکره کننده‌ افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان باید فراگیر و همه شمول باشد و از تمام اطراف در افغانستان نمایندگی کند.

از سویی هم رییس اجرایی در این دیدار از تلاش‌های ایالات متحده و خلیلزاد برای دست‌یافتن به صلح قدردانی کرده تاکید کرده است و گفته که صلح از خواست‌ها و نیازهای اصلی حکومت و مردم افغانستان است و امیدوار است طالبان با درک واقعیت‌های جامعه و با استفاده از فرصت به دست آمده به صلح تن داده قتل و کشتار را هرچه سریع‌تر پایان دهند.

عبدالله تاکید کرده: “صلح و تلاش‌های صلح در انحصار هیچ‌ نهاد و گروهی نمی‌تواند باشد و باید با قضیه‌ صلح به صورت فراگیر و همه جانبه برخورد گردد و تمام جریان‌های سیاسی، شخصیت‌های ملی، زنان و نهادهای جامعه مدنی کشور در این مذاکرات حضور داشته باشند و نظریات و دیدگاه‌های شان در این زمینه در نظر گرفته شود.”

این در حالی است که زلمی خلیلزاد از دوحه به اسلام آباد پاکستان رفته بود و پس از دیدار با مقامات این کشور، روز گذشته برای دیدار با سیاسیون و مقامات افغانستان وارید این کشور شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان