جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

حذف عکس عبدالرشید دوستم؛ از اشتباه فتوشاپ تا معذرت‌خواهی سرور دانش

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

دفتر مطبوعاتی ‌ معاون دوم رییس جمهور غنی به تاریخ 7 دلو یک عکس دسته جمعی را پس از مراسم امضای سند “تعهد جهانی آزادی رسانه‌ها” در کاخ صدارت منتشر کرده که در آن تصویر معاون اول ریاست جمهوری حذف شده است. به تعقیب آن سفارت بریتانیا تصویر دیگری که از همین زاویه گرفته شده را به نشر رساند که در آن، عکس عبدالرشید دوستم به روشنی دیده می‌شود.

در عکسی که از سوی دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری به نشر رسیده، دیده می شود که علی رغم استفاده از نرم افزار فتوشاپ، “کت و نیکتایی” جنرال دوستم در پشت سر افراد ردیف آخر دیده می‌شود.

حذف این عکس در رسانه ها خبرساز شده و با واکنش شماری زیادی از کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

واکنش کاربران فضای مجازی

داکتر عبدالعلی محمدی، مشاور پیشین رییس جمهور در واکنش به این اقدام دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری گفته است:

“سال گذشته برای بازگشتش وساطت می کرد، اما حالا عکسش را پاک می کند!

عکس اصلی توسط سفارت بریتانیا و عکس دست کاری شده در صفحه معاونت دوم ریاست جمهوری نشر شده؛اخلاق مداری یعنی همین!؟”

محمدی تاکید کرده: “به علاوه، کسی که راهی به حلقه تصمیم ندارد، همیشه مثل پت و مت رفتار می‌کند؛ پاک کردن عکس جنرال دوستم توسط دفتر دانش زمانی صورت می گیرد که حمدالله محب و جمعی دیگر به نمایندگی از راس حلقه، نزد جنرال رفته اند!”

احمدشاه یورش، عضو حزب جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم نیز نوشته است:

“هشدار: اگر مسوولین مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری درخصوص این عمل زشت و احمقانه خویش پوزش خواهی و تصویر اصلی را در صفحه خویش نگذارند، شخصآ حاضرم که این مسوول دفتر دانش را در صحن صدارت به سزای اعمالش برسانم”.

همچنان نبی احمدی، استاد دانشگاه و فعال مدنی در واکنش به حذف عکس جنرال دوستم از این عکس دسته جمعی نگاشته است:

“از تا چند سال پیش؛ استاد دانش و کندک مشاورین وقتی تازه از جامعه المصطفی قم به کابل آمده بودند؛ اکثرا حزب اللهی، پاستوریزه و حتی هموژنیزه و شدیدا اهل رعایت مسائل اخلاقی و فقهی و حلال و حرام بودند، اکنون اما پس از گرفتن معاش دولتی و یاد گرفتن فتوشاپ واقعا خطرناک شده‌اند”.

احمدی افزوده که ملت باید مراقب باشند.

شقایق سعادتی، یک کاربر دیگر فضای مجازی با نشر “اسکرین شات” از اعلامیه پوزش خواهی سرور دانش، گفته است:

“حالا اشتباه یا عمد؛ لطفن توصیح ندین دیگه، ملت اعصاب نداره!”

معذرتخواهی دفتر سرور دانش

به دنبال این واکنش‌ها، دفتر سرور از حذف عکس جنرال دوستم معذرت خواهی کرد و آن را اشتباه تخنیکی خواند.

دفتر مطبوعاتی سرور دانش پس از واکنش ها به حذف عکس جنرال دوستم، سرانجام شب گذشته(سه شنبه، 8دلو) با نشر یک اعلامیه معذرت خواهی کرده و گفته است: “تصویر اصلی در خبر مربوط انتشار یافته و این اشتباه رفع گردیده است.”

سرور دانش در این اعلامیه تاکید کرده است: “بدون شک مقام معاونت اول ریاست جمهوری یکی از شخصیت های ملی و مورد احترام همه مردم افغانستان است و ما عمیقا به ایشان احترام داریم.”

وی حذف عکس جنرال دوستم را اشتباه همکاران بخش تخنیکی خوانده و افزوده است: “در پنج سال گذشته که با همکاران دفتر معاونت اول در یک دفتر و زیر یک سقف کار کرده ایم، هیچ گونه نزاکتی میان منسوبین دو دفتر پیش نیامده است و با احترام متقابل به کارهای خویش ادامه داده ایم.”

 چرا حذف عکس جنرال دوستم؟

سرور دانش در انتخابات سال 2014 میلادی با حمایت کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به معاونت دوم ریاست جمهوری رسید. در آن انتخابات همچنان جنرال دوستم معاون اول آقای غنی بود، اما پس از انتخابات ۲۰۱۴ و ریاست جمهوری اشرف غنی، روابط او با جنرال دوستم، معاون اول اش و یکی از رهبران بانفوذ افغانستان به تیرگی گرایید و این تیرگی باعث شد جنرال دوستم به جای این که به حیث معاون اول رییس جمهور تا پایان حکومت در کابل حضور داشته باشد، تاکنون بیشتر در ترکیه و خارج از کابل بوده است.

این تیرگی تا حدی پیش رفت که جنرال دوستم در انتخابات 6 میزان سال جاری از تیم ثبات و همگرایی که شریک قدرت و رقیب رییس جمهور غنی است، حمایت کند و نیز به همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و از مشاوران ارشد رییس جمهور، اجازه ملاقات با خودش در ولایت جوزجان را ندهد.

شاید این تیرگی روابط میان معاون اول و رییس جمهور، سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور را وا داشته است تا با نرم افزار فتوشاپ عکس جنرال دوستم را از بک گروند یک عکس دسته جمعی در محوطه کاخ صدارت حذف کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان