نگهداری نزدیک به 800 کودک متخلف در مراکز اصلاح و تربیت کودکان وزارت عدلیه

توسطروایت زنده

بهمن ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت عدلیه می گوید که در حال حاضر 796 کودک متخلف از قانون در مراکز اصلاح و تربیت کودکان این وزارت در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.

وزارت عدلیه امروز چهارشنبه(9دلو) با نشر یک خبرنامه گفته است که 796 کودک متخلف از قانون شامل 774 پسر و 22 دختر در مراکز اصلاح و تربیت کودکان این وزارت در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.

در این خبرنامه آمده است که بر بنیاد گزارش ماه قوس مراکز اصلاح و تربیت کودکان، 247 تن از این اطفال در کابل، 109 کودک در هرات و 55 کودک در ننگرهار نگهداری می شود که بیشترین آمار نسبت به ولایت های دیگر است.

children

وزارت عدلیه تاکید کرده، عمده‌ترین تخلفاتی که این کودکان مرتکب شده‌اند، سرقت و جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی است که 239 کودک در رابطه با قضایای سرقت و 146 کودک دیگر در رابطه با قضایای جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی به این مراکز انتقال داده شده‌ و تحت تربیت قرار دارند.

به گفته این وزارت، تخلفات دیگری که این کودکان انجام داده شامل “قتل، لواط، قاچاق مواد مخدر، قطاع‌الطریقی، جنگ، تخلفات جنحوی، زنا، سرقت مسلحانه، حادثات ترافیکی، اختطاف، قاچاق اسلحه و جعل و تزویر” است.

به نقل از خبرنامه وزارت عدلیه، از میان 796 کودکی که در مراکز اصلاح در سراسر کشور نگهداری می‌شوند، 61 تن آنان در مرحله مظنونیت، 123 تن در مرحله اتهام و 612 تن در مرحله محکومیت قرار دارند و برای 45 نفر دیگر حکم قطعی صادر شده‌است.

وزارت عدلیه خاطرنشان کرده که این کودان از 12 تا 18 سال عمر دارند و پس از تخلف و دریافت قرار دادستانی، برای اکمال تحقیق و دادگاه به مراکز اصلاح و تربیت کودکان این وزارت انتقال داده شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *