وزارت خارجه: به نیازهای دانشجویان افغانستانی در چین رسیدگی فوری صورت گیرد

توسطروایت زنده

بهمن ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

معین سیاسی و سرپرست وزارت خارجه به سفیر افغانستان در بیجینگ هدایت داده است که از تمامی امکانات دست داشته خود استفاده نمایند تا به نیازهای دانشجویان افغانستانی که در شهر ووهان چین در قرنطین به سر می برند، رسیدگی فوری صورت گیرد.

وزارت خارجه امروز یک‌شنبه(6دلو) با نشر یک خبرنامه گفته است که هارون چخانسوری جلسه اضطراری را در مورد کمک فوری به شهروندان و دانشجویان افغانستانی مقیم شهر ووهان کشور چین، که در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، برگزار کرده است.

در این خبرنامه آمده است که در این جلسه سرپرست وزارت خارجه به روسای شعبات مربوط هدایت داده تا در هماهنگی با سفارت افغانستان مقیم بیجینگ، وزارت صحت عامه، وزارت تحصیلات عالی و سفارت چین مقیم کابل، تدابیر همه جانبه اتخاذ کنند.

afghanistan1

چخانسوری ضمن اشاره به حالت اضطراری در شهر ووهان، در مورد انتقال ۶۲ نفر از دانشجویان افغانستانی که در آن شهر گیر مانده، از طریق هوا و ترانسپورت زمینی، هدایات لازم داده تا به محض رفع حالت قرنطین، برای انتقال این دانشجویان اقدام کنند.

وی تاکید کرده، تا زمانی که حالت قرنطین حاکم در شهر ووهان چین حاکم است، سفارت افغانستان مقیم بیجینگ با استفاده از تمامی امکانات، به این دانشجویان کمک کند.

این در حالی است که مشعل جمالزی، یکی از دانشجویان افغانستان در شهر ووهان کشور چین به بی بی سی فارسی گفته است که ۵۵ دانشجوی افغانستانی و حدود پنج خانواده در این شهر گیرمانده و با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

بر اساس آخرین آماری که از سوی رسانه ها گزارش شده، ویروس کرونا تاکنون جان حدود ۶۰ تن را در چین گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *