جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وعده حمایت بریتانیا از بهبود آموزش دختران در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر دولت بریتانیا در امور انکشاف بین‌المللی(دی.اف.ای.دی) در دیدار با میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف افغانستان بر حمایت‌های بریتانیا از آموزش دختران در افغانستان تأکید کرده است.

وزارت معارف امروز شنبه(5دلو) در یک خبرنامه گفته است که این دیدار در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مجمع جهانی آموزش و پرورش سال 2020 در لندن صورت گرفته و سرپرست وزارت معارف افغانستان، ضمن تشریح دست‌آوردهای این وزارت در حوزه خدمات آموزشی 34 ولایت و مرکز کشور، از ۳.۷ میلیون کودک بیرون از مکتب یاد کرده و گفته است که شمار زیادی از این کودکان را دختران تشکیل می‌ دهند.

education

بلخی در این دیدار با اشاره به ضرورت ارتقای ظرفیت و استانداردسازی سیستم آموزشی، نبود محیط آموزشی مناسب برای شاگردان، مکاتب فاقد تعمیر و مشکلات موجود در بخش حفظ و مراقبت از کودکان افغانستان، خوهان همکاری‌های بیشتر بریتانیا با معارف افغانستان در این بخش‌ها شده است.

آندره استیفان ام.پی، وزیر دولت بریتانیا در امور انکشاف بین‌المللی نیز در این دیدار وعده سپرد تا با افغانستان در دیگر بخش‌های آموزش و پرورش کودکان همکار باشد.

این در حالی است که سرپرست وزارت معارف جهت اشتراک در کنفرانس بین‌المللی مجمع جهانی آموزش و پرورش “The Education World Forum” از 29 جدی تا 2 دلو، در لندن، به انگستان سفر کرده است.

این مجمع همه ساله با حضور وزرا و نمایندگان معارف بیش از ۱۰۰ کشور جهان به هدف بهبود و توسعه خدمات آموزشی، ارزیابی چالش‌های موجود در سیستم‌های آموزشی و همچنین به کارگیری از شیوه‌های نوین جهانی در آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان