نشست شماری از سیاسیون افغانستان پشت درهای بسته در کابل

توسطروایت زنده

بهمن ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

شماری از سیاسیون افغانستان به شمول حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت، محمد محقق، یونس قانونی، سید حامد گیلانی، حاجی دین محمد و… امروز شنبه(5دلو) در منزل محمد محقق و پشت درهای بسته با هم گفتگو کرده‌اند.

هنوز از جزییات این گفتگوها چیزی به رسانه‌ها گفته نشده، اما احمد سعیدی، آگاه مسایل سیاسی گفته است که این نشست اضطراری است و کار این جلسه هنوز ادامه دارد.

election

سعیدی تاکید کرده در این نشست در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سخنان اخیر رئیس جمهور اشرف غنی موضع‌گیری خواهد شد.

این در حالی است که رییس جمهور غنی در حاشیه نشست داووس سویس در گفتگو با خبرنگاران، حامد کرزی و عبدالله عبدالله را در مورد گفتگوهای صلح بی برنامه خوانده و گفته بود: “چون دست‌شان به انگور نمی‌رسد. آیا رئیس جمهور کرزی توانست با طالبان به آتش‌بس دست پیدا کند؟ نه، من توانستم. آیا او به طالبان پیشنهاد بدون قید و شرط مذاکرات را داد؟ نه، من دادم. بر اساس نظرسنجی‌ها مردم افغانستان در مورد مذاکرات صلح به کی بیشتر اعتماد دارند؟ به من. من مشغول کار با مردمم هستم، برنامه دارم و روی آن کار می‌کنم. برنامه رئیس جمهور کرزی و دکتر عبدالله چیست؟ لطفا یک صفحه برای من نشان دهید که یکی از این آقایان در مورد آینده افغانستان نوشته باشند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *