فرمان رییس‌جمهور؛ هارون چخانسوری به عنوان معین سیاسی و سرپرست وزارت خارجه معرفی شد

توسطروایت زنده

بهمن ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور غنی در فرمانی، با برکناری ادریس زمان، معین سیاسی و سرپرست وزارت امورخارجه، محمد هارون چخانسوری را در بست مافوق رتبه به عنوان معین سیاسی و همزمان تا تعیین وزیر جدید، به عنوان سرپرست وزارت امورخارجه تعیین کرده است.

Haroon chakhansori

در حکم رئیس‌جمهور آمده است که، معین سیاسی وزارت امور خارجه علاوه بر وظایف اساسی خویش، مسؤلیت رهبری روند اصلاحات را به عهده داشته و مکلف است به منظور تأمین اصلاحات همه جانبه، بهبود کیفیت کاری و به وجود آمدن اداره مؤثر و حرفه‌ای، موارد ذیل را تطبیق نماید:

ـ تحلیل وضعیت فعلی، تعیین معیارهای کفایت و ارزیابی تمام کارمندان به اساس معیارهای تعیین شده؛

ـ بازنگری مقررات، طرزالعمل‌ها و لوایح وزارت به منظور بلند بردن موثریت اداره و نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی و توسعه و ایجاد سیستم‌های الکترونیکی؛

ـ راه‌اندازی امتحان زبان‌های بین‌المللی و امتحانات اختصاصی (افغانستان‌شناسی؛ دانش سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان) برای کارمندان آن وزارت؛

ـ بازنگری تشکیل وزارت به اساس نیازمندی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرن ۲۱؛

ـ شناسایی ظرفیت‌ها به اساس تخصص، مهارت و تجربه به منظور تطبیق اهداف مشخص پنج حلقه سیاست خارجی افغانستان.

رییس‌جمهور تأکید کرده که معینان وزارت خارجه مکلف اند برای تطبیق مواد این فرمان با معین سیاسی این وزارت همکاری همه جانبه نمایند.

ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که محمد هارون چخانسوری دارای تحصیلات عالی الی مقطع ماستری می‌باشد و سند ماستری خویش را از دانشگاه سیدنی استرالیا در بخش اداره عامه به دست آورده است. وی، طی 16 سال کار در ادارات مختلف دولتی و غیر دولتی از جمله ریاست دفتر رئیس جمهور، سخنگوی رئیس جمهور، اداره امور ریاست جمهوری، وزارت احیا و انکشاف دهات، وزرات زراعت، مالداری و آبیاری، وزارت صحت عامه و بانک جهانی؛ دست‌آوردهای چشمگیری در بخش اصلاحات و اداره داشته است.

این در حالی است که ادریس زمان، معین سیاسی وزارت خارجه، به تاریخ 8 عقرب سال جاری، پس از استعفا و کناره‌گیری صلاح‌الدین ربانی، از سوی رییس‌جمهور به عنوان سرپرست جدید این وزارت معرفی شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *