عبدالله: صلح خواست جمعی مردم است/ یک وزارت نمی تواند به تنهایی کار صلح را پیش ببرد!

توسطروایت زنده

دی ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت می گوید که صلح در انحصار یک فرد و به نظر آن فرد نیست؛ بلکه خواست جمعی مردم افغانستان است.

عبدالله عبدالله امروز دوشنبه(30جدی) در نشست شورای وزیران تأکید کرد که تیم مذاکره کننده با طالبان به شمول حکومت، باید جامع و همه شمول باشد و مردم افغانستان حق دارند در مورد صلح موضع گیری، سهم و گفتگو داشته باشند.

او افزود: “گفت‌وگوها و تیم مذاکره‌کننده تیم جامع باشد به‌شمول حکومت، اما به هیچ صورت یک وزارت نمی‌تواند کار صلح را در کشور پیش ببرد. برخی اظهارات صورت گرفته بود که تمام فعالیت‌ها در محور یک وزارت صورت بگیرد که فکر کنم آن‌قدر سنجیده شده نبود.”

abdullah

عبدالله خاطرنشان کرد که مردم به‌خاطر آرمان‌ها، آزادی‌ها و حقوق‌شان قربانی زیادی داده‌ و صلح آرزوی تمام آن‌ها است؛ بر این اساس یک فرد نمی تواند تصمیم گیرنده باشد، بلکه تصمیم‌گیرنده‌ اصلی مردم افغانستان اند.

وی همچنان با انتقاد از مقرری های اخیر در حکومت گفت، شماری از مقرری‌ها و تصامیم یک‌طرفه، به هیچ صورت به نفع ثبات در کشور نیست.

رییس اجرایی حکومت در حالی می گوید که یک وزارت نمی تواند به تنهایی روند صلح را پیش ببرد که به تاریخ 8 سرطان سال روان، رییس جمهور غنی در کنار شورای عالی صلح، وزارت دولت در امور صلح را ایجاد کرد. رییس جمهور در اقدامی دیگر، در این اواخر طی فرمانی کمیته‌ ارشد هماهنگی در امور صلح را به ریاست سلام رحیمی ایجاد نمود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *