جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

عبدالله: در صورت رفتن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، صلاحیت تیم حاکم را محدود خواهیم کرد!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید، در صورتی ‌که انتخابات با تصمیم غیرقانونی کمیسیون انتخابات به دور دوم کشانیده شود، با هر روش ممکن، صلاحیت‌های تیم حاکم محدود شده و جلو سوءاستفاده از امکانات دولتی گرفته خواهد شد.

عبدالله عبدالله امروز پنج شنبه(26جدی) در جلسه شورای رهبری و تیم فنی دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی گفت: “مردم افغانستان به تیم تقلب‌کار جواب دندان‌شکن داده‌ و انتظار دارند که کمیسیون شکایات انتخاباتی در چارچوب قانون، لوایح و طرزالعمل ها، آرای تقلبی را از دور خارج سازد.”

او افزود که انتظار می رود کمیسیون شکایات انتخاباتی با در نظرداشت تعهد حقوقی و اخلاقی، به شکایات رسیدگی نماید و اشتباهات کمیسیون انتخابات را تکرار نکند.

رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی اضافه کرده، با این که تیم اش عملکرد کمیسیون شکایات انتخاباتی را زیر نظر دارد، اما همچنان برای تأمین صلح در کشور متعهد است و بر پایان خشونت‌ها تأکید می‌ورزد.

abdullah

عبدالله تاکید کرد: “در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری تیم دولت‌ساز برای به دست آورن رأی از امکانات دولتی استفاده کرد، در صورتی‌که انتخابات در اثر فیصله غیرقانونی کمیسیون انتخابات به دور دوم کشانیده شود، با هر روش ممکن، صلاحیت‌های تیم حاکم محدود شده و جلو سوء استفاده از امکانات دولتی گرفته خواهد شد.”

فضل احمد معنوی، عضو دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی نیز در این جلسه گفته است که تیم دولت ساز از هر گزینه نامشروع استفاده می‌کند تا خواست‌های خود را بر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تحمیل کند.

او تاکید کرده که در روند رسیدگی به شکایات، در شماری از ولایت‌ها برخورد سلیقه‌ای و یک‌جانبه صورت گرفته و مردم افغانستان و تیم ثبات و همگرایی انتظار دارند تا رهبری کمیسیون شکایات برای تضمین شفافیت در آرا اقدام نماید.

نورالرحمن اخلاقی، رییس بخش نظارت و جلوگیری از تقلب دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز تصامیم کمیسیون‌های ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی را متناقض خوانده و تاکید کرده است که کمیسیون شکایات انتخاباتی در مرحله استنیاف خواهی در این زمینه توضیح دهد.

این در حالی است که روند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی پایان یافته و بر اساس این رسیدگی، آرای بیش از 5 هزار محل به بازشماری رفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان