جمع‌آوری 400 معتاد مواد مخدر از منطقه پل سوخته کابل

توسطروایت زنده

دی ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که نزدیک به 400 تن از معتادان مواد مخدر را از منطقه پل سوخته شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

این وزارت امروز پنج‌شنبه(26 جدی) در یک اعلامیه‌ گفته است که در ادامه کمپاین جمع آوری معتادان مواد مخدر بی سرپناه، حدود 400 تن به هم‌کاری پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امورداخله، از منطقه پل سوخته(در ناحیه ششم) شهر کابل جمع آوری شده است.

به گفته وزارت صحت عامه، معتادان پس از جمع آوری از سوی مسوولان، به مراکز بهداشتی معتادان برای دادن سرپناه و درمان منتقل گردیده‌اند.

شاپور یوسف، رییس کاهش تقاضای مواد مخدر وزارت صحت عامه، هدف از راه اندازی این کمپاین را نجات جان معتادانی عنوان کرد که سرپناه ندارند و در هوای سرد، شب و روز را بر روی جاده ها سپری می‌کنند.

Addicted

او هم‌چنان گفته است: کمپاین جمع آوری معتادان در تمام ولایات کشور ادامه دارد و تا اکنون حدود 800 معتاد بی سرپناه در سراسر کشور جمع آوری شده است.

داکتر شاپور افزوده است که دسترسی آسان به مواد مخدر، فقر، بیکاری و جنگ از جمله عوامل مهم روی آوری به مواد مخدر در کشور می‌باشد.

همچنان در اعلامیه وزارت صحت عامه آمده است که سمونوال محمد ارشاد نظری، مدیر مبارزه با مواد مخدر وزارت امورداخله گفته است که پولیس مبارزه با مواد مخدر همیشه در تلاش است تا جلو قاچاقبران مواد مخدر را در کشور بگیرد و در جریان سال جاری، 9 تن از قاچاقبران بزرگ مواد مخدر از سوی پولیس دست‌گیر شده است.

این در حالی است که وزارت صحت عامه دو روز قبل حدود 200 تن از معتادان مواد مخدر را از ناحیه 17، ساحه سرای شمالی کابل جمع آوری و به مراکز صحی انتقال داد.

این وزارت حدود 107 مرکز تداوی معتادان را در سراسر کشور ایجاد نموده، که سالانه حدود 40 هزار معتاد در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *