سفیر بریتانیا در تجمع اعتراضی تهران بازداشت و آزاد شد

توسطروایت زنده

دی ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کرد که سفیر بریتانیا در تهران در تجمع اعتراضی‌ امروز یک شنبه(۲۲ جدی) مقابل دانشگاه امیرکبیر، برای ساعتی بازداشت و سپس آزاد شد. وزارت خارجه بریتانیا ساعتی پس از انتشار این خبر، این دستگیری را تایید کرد.

وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه خود تاکید کرده است که بازداشت آقای “مک‌ایر” بدون هیچ دلیل و توضیحی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا همچنین آمده است که حکومت ایران در حال عبور از مسیر مهم است. این نهاد دو مسیر جلوی پای ایران را توضیح داده است: “می‌تواند به حرکت خود به شکل طرد شده با همه پیامدهایی که این روش به دنبال دارد، ادامه دهد، یا گام‌هایی در کاهش تنش و تعامل در مسیر دیپلماتیک بردارد.”

65D73FDD-15F2-490B-B406-2C105B3B38AB_w1023_r1_s

تسنیم در خبر خود، دلیل بازداشت راب مک ایر را «تحریک، ساماندهی و هدایت برخی اقدامات رادیکال و ساختارشکنانه مقابل دانشگاه امیر کبیر» عنوان کرده است.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: “برخی از حاضران در صحنه می‌گویند که آقای سفیر در حال تهیه عکس و فیلم از اتفاقات و حوادث تجمع امروز و گفتگو با معترضان بوده است.”

این رسانه مدعی شد که “مک‌ایر در بدو دستگیری صرفا به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است. پس از خروج از محوطه اعتراضات به زبان فارسی خود را معرفی و سمت دیپلماتیک خود را عنوان کرده است.”

فارس می‌گوید که سفیر بریتانیا دلیل حضور خود در میان معترضان را ابراز همدردی با جان‌باختگان حادثه هواپیمایی عنوان کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *