پس از سه روز؛ رییس جمهور کشته شدن 13 شهروند افغانستان در سقوط هواپیما در ایران را تسلیت گفت

توسطروایت زنده

دی ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری اعلان کرده است که رییس جمهور غنی کشته شدن 13 شهروند افغانستان در سقوط هواپیمایی اوکراینی در ایران را تسلیت گفته است.

ارگ امروز شنبه(21جدی) در یک خبرنامه گفته است،  در سانحه هوایی، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین که در ایران رخ داد، ۱۳ تن از شهروندان افغانستان جان باخته اند.

رییس جمهور غنی ضمن تسلیت به خانواده‌ها و بازماندگان این سانحه هوایی، افزوده است که دولت افغانستان تلاش می‌کند تا هرچه عاجل بازمانده‌های این حادثه را شناسایی و به آن‌ها کمک‌های لازم را انجام دهد.

ARG

غنی همچنان به بازماند‌گان کشته شدگان کشور اوکراین، سویدن، آلمان، کانادا و انگلستان که در این رویداد جان باخته اند، تسلیت گفته است.

این در حالی است که یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه(18جدی) در ایران سقوط کرد که در نتیجه آن، 176 تن کشته شدند. مقامات ایرانی ساعاتی پس از آن اعلان کردند که 10 شهروند افغانستان نیز در میان کشته شدگان این رویداد قرار دارند.

حکومت ایران امروز پذیرفته است که این هواپیما به دلیل اصابت یک موشک و خطایی انسانی سقوط کرده است.

وزارت خارجه افغانستان نیز اعلان کرده است که به “گروه پاسخ” برای خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی که “ناخواسته” توسط نیروهای ایرانی هدف قرار گرفته، پیوسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *