عبدالله: پیچیده شدن وضع در افغانستان بر روند صلح تأثیر منفی می‌گذارد

توسطروایت زنده

دی ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت می گوید که افغانستان به عنوان قربانی دهشت‌افکنی و جنگ‌های طولانی در آرزوی دست‌یافتن به صلح و استقرار است و هر اقدامی که باعث پیچیده شدن وضع در افغانستان گردد، بر روند صلح تأثیر منفی می‌گذارد.

ریاست اجرایی حکومت گفته است که عبدالله عبدالله این اظهارات را  قبل از ظهر امروز پنج شنبه(19جدی) در دیدار با کرن دیکر، شارژدافیر سفارت ایالات متحده‌ امریکا در کابل بیان کرده است.

عبدالله در این دیدار از سخنرانی رییس جمهور ترامپ که بر اصل تنش‌زدایی، نداشتن نیت جنگ و مذاکره در روابط این کشور با ایران تأکید داشت، استقبال کرده است.

abdullah 2

وی تاکید کرده است: “افغانستان به عنوان قربانی دهشت‌افکنی و جنگ‌های طولانی در آرزوی دست‌یافتن به صلح و استقرار است و هر اقدامی که باعث پیچیده شدن وضع در افغانستان گردد، بالای روند صلح تأثیر منفی می‌گذارد”.

عبدالله همچنان حل مسایل و مشکلات را از طرق مسالمت‌آمیز به نفع منطقه، صلح و امنیت جهانی دانسته است.

شارژدافیر سفارت امریکا نیز در این دیدار گفته است که ایالات متحده‌ امریکا خواهان تنش‌زدایی در منطقه است،‌ اما در صورت حمله به منافع خود، دست به اقدام می‌زند.

از سوی دیگر، رییس اجرایی حکومت امروز پنج شنبه با الیسن بلیک، سفیر بریتانیا در کابل دیدار کرده است.

در این دیدار دو طرف درباره‌ آخرین تحولات منطقه‌ و روند رسیدگی به شکایت انتخاباتی گفتگو کرده و نیز بر اصل تنش‌زدایی و حل مشکلات از راه‌های مسالمت‌آمیز در منطقه و شفافیت در روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از سوی کمیسیون بررسی شکایات تاکید کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *