جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حملات موشکی ایران بر دو پایگاه نظامی امریکا در عراق

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سپاه پاسداران ایران اعلان کرده است که چندین موشک بر دو پایگاه نظامی امریکا در عراق پرتاب کرده است.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران بعد از خاکسپاری قاسم سلیمانی، فرمانده قدس این سپاه در شهر کرمان ایران گفته است: “حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق در ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد و در همان ساعتی انجام شده که قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در عراق کشته شد.”

از سویی هم محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتی گفته است: “ایران اقدام متناسب را در دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام داد و تمام کرد و در آن پایگاهی را که از آن حمله مسلحانه بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد انجام شده بود، هدف گرفت”.

iran

او افزوده، ایران به دنبال افزایش تنش یا جنگ نیست، اما از خود در برابر هرگونه خصومت دفاع می‌کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا نیز در واکنش به این حمله ایران در توییتر اش نگاشته است: “همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است. تا حالا همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.”

تاکنون از آمار موشک های شلیک شده و همچنان تلفات نظامیان امریکایی در این حمله جزییاتی در دست نیست.

گفته شده در این حملات پایگاه نظامی عین ‎الاسد و یک پایگاه نظامی دیگر در اربیل عراق هدف قرار گرفته است.

بی‌بی‌سی به نقل از شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است که موشک‌های شلیک شده از سوی سپاه پاسداران ایران به ساحاتی از پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کرده که محل استقرار نیروهای امریکایی نبوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان