رهبر ایران: حمله موشکی یک سیلی به امریکا بود/ انتقام سلیمانی خروج امریکا از منطقه است

توسطروایت زنده

دی ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رهبر مذهبی ایران پس از حمله موشکی این کشور بر دو پایگاه نظامی امریکا در عراق می گویند انتقام خون قاسم سلیمانی خروج امریکا از منطقه است.

آیت الله علی خامنه‌‌ای، رهبر ایران امروز چهارشنبه(18جدی) ساعاتی پس از حملات موشکی سپاه به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق، در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس گفت: “کارهای نظامی به این شکل کفایت آن قضیه را نمی کند، مهم آن است که حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود.”

وی با اشاره به کارکرد قاسم سلیمانی افزوده، سلیمانی توانسته بود همه نقشه‌های نامشروع آمریکا را در غرب آسیا خنثی کند.

iran2

از سویی هم حسن روحانی، رییس جمهور ایران در جلسه هیات دولت این کشور گفت: “دست سلیمانی عزیز ما را قطع کردند؛ انتقامش این است که پای آمریکا را از منطقه قطع کنیم و ببریم.”

جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز حمله موشکی سپاه به پایگاه‌‌های آمریکا در عراق را یک سیلی به آمریکا خوانده و تاکید کرد که انتقام، خروج آمریکا از منطقه است.

وزیر خارجه ایران ادامه داد که حمله موشکی سپاه به پایگاه‌‌های آمریکا یک هدف مشروع از نظر حقوق بین‌الملل است و این اقدام در جهت حق دفاع مشروع در برابر “یک اقدام نظامیِ تروریستی” بوده است.

ظریف تاکید کرد: “ایران یک پایگاه نظامی آمریکا که از آنجا علیه سردار سلیمانی اقدام شده بود، مورد حمله قرار داد.”

این در حالی است که ایران دو پایگاه نیروهای امریکایی را در عراق هدف پرتاب موشک قرار داده است. تاکنون جزییات دقیقی از تلفات این حملات مشخص نیست، اما رسانه های ایرانی به نقل از منابع سپاه پاسداران ایران گفته است که در این حمله 80 سرباز  امریکایی کشته و نزدیک به 200 تن دیگر زخمی شده اند. پنتاگون تاکنون در مورد تلفات این رویداد چیزی نگفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *