اگر این ویژگی‌ها را دارید، به لحاظ روحی و ذهنی آدم قدرتمندی هستید

توسط

دی ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

تجربیاتی که به دست می‌آوریم، معمولا ما را به آدم‌هایی قوی‌تر و بهتر تبدیل می‌کنند. خوش‌بین بودن، کنترول زندگی‌ و عدم احساس تاسف برای خودمان، تنها برخی از خصوصیاتی است که باید روی‌شان کار کنیم. بنا به گفته‌ی امی مورین، روان‌درمانگر و متخصص قدرت ذهن، انسان‌هایی که به لحاظ ذهنی قدرتمند هستند، ۲۱ ویژگی خاص دارند. اگر کنجاوید که این ویژگی‌ها را بدانید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

۱. می‌دانید که چگونه تعادلِ بین احساسات و منطق را حفظ کنید

مسئله این نیست که تحت کنترول احساسات‌تان هستید یا منطق‌تان. موضوع در واقع چگونگی حفظ تعادل بین این دو است: اینکه به وضوح ببینید که گاهی در روند تصمیم‌گیری، عواطف بر منطق غالب می‌شود. آدم‌های قوی به لحاظ ذهنی، می‌دانند که چگونه بین این دو تعادل برقرار کنند.

۲. زمان‌تان را به صورت موثر استفاده می‌کنید

آدم‌ها برای فرار کردن از کاری که قرار است تکمیل کنند هزار و یک بهانه می‌تراشند. اما افراد به لحاظ ذهنی قوی، روی آنچه که واقعاً می‌خواهند تمرکز می‌کنند و از هدر رفتن زمان‌شان برای کارهای‌ غیرضروری می‌پرهیزند.

۳. می‌توانید با تغییرات سازگار شوید

زندگی به طور مداوم در حال تغییر است، و گاهی سازگاری با شرایط جدید دشوار است. غالب آدم‌ها می‌کوشند در برابر این تغییرات مقاومت کنند، اما افراد قوی به لحاظِ ذهنی، تمرکزشان را روی کنار آمدن با واقعیت در حال تغییر می‌گذارند.

۴. با ترس‌های‌تان مواجه می‌شوید

بیشتر آدم‌ها از ترس‌های‌شان دوری می‌کنند. اما آدم‌های به لحاظ ذهنی قدرتمند با ترس‌هایی که مانعی است برای تبدیل شدن آنها به نسخه‌ی بهتری از خودشان، روبرو می‌شوند.

۵. از اشتباهات‌تان درس می‌گیرید

افراد قوی به لحاظ ذهنی سعی نمی‌کنند اقدامات‌شان را توجیه کنند یا اشتباهات خود را از سایرین پنهان کنند. آنها از اشتباهات خود به امید بهتر شدن درس می‌گیرند.

۶. برای موفقیت دیگران خوشحال می‌شوید

قوی بودن از نظر ذهنی به این معناست که می‌دانید چطور باید با دیگران همکاری کنید. موفقیت دیگران هرگز حس حسادت را در شما بیدار نمی‌کند، بلکه می‌دانید که چگونه خوشبختی و موفقیت دیگران را جشن بگیرید.

۷. شما مطابق با ارزشهای‌تان زندگی و تصمیم‌گیری می‌کنید

اگر مطابق ارزش‌های‌تان زندگی کنید و اولویت‌های خود را بدانید، هرگز در تصمیم‌گیری مشکلی ندارید. این توانایی باعث می‌شود که آدم‌ها از نظر ذهنی قوی باشند.

۸. به جای به رخ کشیدنِ مهارت‌های‌تان، به دنبال بهبود آنها هستید

آدمها معمولا دوست دارند که مورد تأیید دیگران باشند. اما افراد قوی به لحاظ ذهنی تنها بر بهبود مهارت‌های‌شان تمرکز می‌کنند.

۹. شما یک زندگی به دور از دروغ دارید

افراد قوی از نظر ذهنی با خودشان صادق هستند. اقدامات آنها هرگز با حرف‌های‌شان مغایرت ندارد.

۱۰. برای خودتان ارزش قائل هستید، نه آنچه به دست آورده‌اید

آدم‌های قوی، برای کیستی‌شان ارزش قائلند، نه آنچه که دارند. بنابراین بردن یا باختن اهمیتی برای‌شان ندارد.

۱۱. می‌دانید که رسیدن به پیروزی ارزش انتظار را دارد

آدم‌های قدرتمند به لحاظ ذهنی می‌دانند که چطور باید منتظر پاداش باشند. آنها می‌دانند که رسیدن به ثمره‌ی هر تلاش، ممکن است مدت‌ها طول بکشد. به علاوه، بی‌تابی فقط ما را ضعیف می‌کند، اینطور نیست؟!

۱۲. شما مسئولیت کارهای‌تان را می‌پذیرید

داشتن قدرت ذهنی تضمین نمی‌کند که به هیچ وجه اشتباه نخواهید کرد. البته که مرتکب اشتباه می‌شوید، اما نکته اینجاست که از آنها درس بگیرید و پیش بروید.

۱۳. مشکلات برای شما نوعی فرصت هستند

هر مانع و مشکلی که با آن روبرو شوید، تنها فرصت دیگری برای رشد شماست. بیشتر آدم‌ها از مشکلات اذیت می‌شوند، اما افراد قوی چالش‌ها را می‌پذیرند و تبدیل به آدم بهتری می‌شوند.

۱۴. شکرگزار هستید

به جای اینکه بیشتر بخواهید، معتقدید که بیش از نیازتان دارید و می‌دانند که چطور بابت داشته‌های‌تان شکرگزار باشید.

۱۵. روی دانسته‌های‌تان تمرکز می‌کنید

افرادی که از نظر ذهنی قدرتمند هستند، در زندگی خود موثر و موفق هستند زیرا وقت، تلاش و منابع خود را به مهم‌ترین کارشان اختصاص می‌دهند.

۱۶. بعد از شکست، دوباره برمی‌خیزید

برای افراد قوی از نظر ذهنی، شکست پایان راه نیست بلکه آغاز آن است. شما می‌دانید که مسیر انتخابی‌تان، در نهایت شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهد.

۱۷. خوش‌بین هستید

خوش‌بینی از ویژگی‌های آشکار شماست. وقتی با موانعی روبرو می‌شوید، امید به بهترین‌ها دارید، اما در عین حال جانب احتیاط را رعایت می‌کنید.

۱۸. روی نقاط ضعف‌تان کار می‌کنید

آدم‌ها معمولا آسیب‌پذیری خود را پنهان می‌کنند. اما افراد قوی از مواجهه با بزرگترین نقاط ضعف خود نمی‌ترسند و روی آنها کار می‌کنند.

۱۹. اهل جدل برای جزئیات بی‌اهمیت نیستید

تلاش برای کمال کاملا طبیعی است، اما کسی که به لحاظ ذهنی قدرتمند است می‌داند که دلیلی ندارد اعصاب خود را برای جزئیات بی‌اهمیت به هم بریزد!

۲۰. آماده‌ی حل مشکلات هستید

می‌توانید مدام شکایت کرده و از کاه کوه بسازید، یا مثل آدم‌های قوی دست به کار شوید و مشکلات را کنار بزنید.

۲۱. همیشه آماده یادگیری هستید

یک روز تازه، یک آدم تازه یا یک تجربه‌ی تازه فقط فرصتی برای یادگیری چیزهای تازه است. آدم‌های قوی، هر چه که پیش بیاید، باز هم مشتاق یاد گرفتن هستند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *