جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۷ تغییر کوچک در زندگی روزمره‌تان که تغییرات بزرگی را به همراه دارد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

موفقیت و خوشحالی ما بر افکار سازنده، اعمال آگاهانه و خلق روابط قوی با دیگران متکی است. خبر خوب آن است که می‌توانیم تمام این بخش‌ها را کنترول کنیم. ما می‌توانیم تصمیم به تغییر بگیریم.

آن‌چه در ادامه می‌خوانید متداول‌ترین تغییراتی هستند که می‌توانند بزرگ‌ترین تاثیر را بر زندگی شما بگذارند:

۱. حواس‌تان به ذهنتان باشد

افکار شما احساسات‌تان را کنترل می‌کنند، و احساسات شما اعمال‌تان را شکل می‌دهد.

اگر افکارتان مملو از تردید و قضاوت درباره‌ی خودتان باشد، اعتماد به نفس و اطمینان از خود غیرممکن خواهد بود. اگر هیچ وقت آن‌طور که با خودتان حرف می‌زنید با دیگران صحبت نمی‌کنید، باید تغییر کنید.

برنامه‌‌ریزی مجدد افکارتان زمان می‌برد، اما گام اول آن خودآگاهی است. نسبت به افکارتان هشیارتر باشید. از خود بپرسید: اکنون در ذهن من چه می‌گذرد و چرا؟ آیا این افکار به من کمک می‌کنند؟

مکثی برای راه‌اندازی مجدد افکار درونی‌تان می‌تواند به آگاه‌تر و مثبت‌تر شدن شما کمک کند.

۲. احساس‌تان را از کاری که انجام می‌دهید جدا کنید

مدتی زمان صرف کنید تا بفهمید واقعا چه احساسی دارید. مراقبت از ذهن‌تان به معنای انکار یا پنهان کردن احساسات نیست. اما احساسات‌تان را از اعمال‌تان جدا کنید – اعمال‌تان تصمیمی مجزا هستند.

برای مثال، اگر به ستوه آمده‌اید که کار روی یک پروژه با همکارتان دشوار است، می‌توانید کلافگی‌تان را تشخیص بدهید و بعد به صورت مجزا تصمیم بگیرید که چطور آن را حل و فصل کنید. یا اگر دوستی، دائما تعهداتش را به جا نمی‌آورد و احساس عصبانیت می‌کنید، به جای نادیده گرفتن آن و پایان دادن به دوستی، تصمیم بگیرید که در مورد تاثیر اعمال او بر دوستی‌تان راحت و صادق باشید.

۳. دست از مقایسه کردن بردارید

همیشه یک نفر موفق‌تر، پرافتخارتر، با مدال‌های بیشتر، پول بیشتر و ترفیع بهتر وجود دارد. این بازی مقایسه مداوم به معنای آن است که احتمالا هیچ وقت به اندازه کافی خوب نخواهید بود. معیارها همیشه تغییر می‌کنند و معمولا رو به بالا هستند. پس براساس آن‌چه بیشترین اهمیت را برای شما دارد، و نقطه‌ی آغاز و پیشرفتی که داشته‌اید، معیار درونی خودتان را برای موفقیت داشته باشید. معنای واقعی را در تلاش‌های‌تان بیابید. معنا بخشیدن راهی قدرتمند برای غلبه بر مقایسه با دیگران است.

۴. در ابتدای هر روز زمانی را به خودتان اختصاص دهید

زمان مهم‌ترین دارایی ماست. اگر در نحوه استفاده از آن آگاهانه عمل کنیم شانس بیشتری داریم طوری زندگی کنیم که می‌خواهیم. چگونگی شروع روزتان نقش مهمی در آگاه بودن دارد.

چند دقیقه به نحوه‌ی سپری کردن روزتان فکر کنید، چه از نظر زمانی و چه از نظر  افکاری که می‌خواهید داشته باشید. دعا، مراقبه، ورزش و کمی سکوت برای تفکر می‌تواند تاثیر عمیقی بر روز، هفته و سال شما داشته باشد.

به جای یک آشپزخانه شلوغ، گوشه‌ای ساکت و آرام برای درنگ کردن بیابید – در زندگی پرمشغله‌تان زمانی هم برای خودتان بگذارید.

۵. هر هفته کاری جدید انجام دهید.

روزهای قابل پیش‌بینی و عادت‌ها، سبب می‌شوند که یک روال همیشگی داشته باشیم. هر هفته، تغییر کوچک جدیدی وارد زندگی‌تان کنید.

قصدا روزمرگی زندگی‌تان را بر هم بزنید و کاری را امتحان کنید که هرگز قبلا انجام نداده‌اید. حتی یک تغییر کوچک مانند تماشای سخنرانی‌های تد (TED) یا امتحان کردن پخت یک غذای جدید می‌تواند انرژی‌بخش باشد.

۶. گوش کنید حتی وقتی می‌خواهید حرف بزنید

گوش کردن قوی‌ترین ابزار یادگیری و سازنده‌ی روابط است که در دسترس شما قرار دارد، اما در دنیای پرشتاب و فناوری‌محور ما، استفاده از آن دست کم گرفته شده‌است.

به جای فکر کردن به آن‌چه قرار است بگویید، سوال بپرسید و واقعا گوش کنید. توجه کامل شما یکی از بزرگ‌ترین تمجیدهایی است که می‌توانید از یک فرد به عمل بیاورید.

۷. دست از تلاش برای به کرسی نشاندن حرف‌تان بردارید

 میل به آن که همیشه حق با ما باشد می‌تواند قوی‌ترین رابطه‌ها را هم تحت‌الشعاع قرار دهد. تایید شدن حرف‌مان از سوی دیگران، می‌تواند نیاز درونی‌مان را اقناع کند اما غالباً به قیمت از دست دادن یک فرد یا یک چیز دیگر تمام می‌شود.

موقعیتی را که در آن قرار دارید، در نظر بگیرید: آیا فقط یک جواب وجود دارد؟ آیا لازم است باهم موافق باشیم؟ آیا اطلاعات جدیدی وجود دارد که در نظر نگرفته باشم؟

البته، نقطه نظرتان را حفظ کنید و از ارزش‌ها و اهدافی که برایتان اهمیت دارد پشتیبانی کنید. اما اگر میل‌تان به درست بودن در هر موقعیتی بر شما چیره می‌شود، صرف نظر از میزان اهمیت یا نوع رابطه، ایجاد یک تغییر می‌تواند مفید باشد. “پیروزی در نبرد اما باختن جنگ” هیچ لذتی ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان